Annons

Telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Sebastian,ja om du är nöjd med gluggen,om det finns andra alternativ för motorsportfoto där ljus- och fokuseringsförhållanden är svåra.

Mvh, Kjell

ja, hittills vet jag inte om jag kan uttala mig så mycket om gluggen egentligen förutom att jag tycker att den med min d300 är lite opålitlig i autofokusen. men jag har bara haft 2 fotosessioner med den än och bilderna blir bättre och bättre :D

När det gäller motosport så har jag sett att det finns ett flertal här på forumet fotar motorsport med den gluggen.

jag har lite svårt att säga något om ljusförhållanden eftersom anledningen till att jag köpte min 100-300 var för att få ner bländaren i första hand för att få mer isolerade objekt. men samtidigt behövde jag brännvidden. det är en djungel där ute. Men samtidigt när man kan få så bra isotal på en d300 ( om man nu väljer det) så är det ju en fördel vilket innebär att man kanske ska använda sig av en VR-lins för att få fina och skarpa kort.

jag själv är nog lite för skakis för en 300 utan VR tror jag..

Hej Sebastian,huset och objektivet kommer jag att köpa på olika ställen.Det ena får ge det andra.
Amatör och budget avgör på slutet.

Tack,

Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar