Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexander01

Ny medlem
Hej!

Jag är ny här, men har i varje fall inhandlat en D90 + 18-105 objektiv. Då min huvudsakliga hobby är modellhelikopterflygning, som till största delen sker utomhus, behöver jag inhandla ett telezoomobjektiv. Har under helgen testat Sigmas 70-300 mm och Tamron 70-300 mm (båda 4 - 5,6 och utan stabilisering) när jag mest fotade modellhelikoptrar, som utförde 3D flygningar. Jag upplever att Tamron ibland hade oväntade fokuseringsproblem vid normala avstånd. Sigma fokuserade klockrent.
Jag är inte direkt priskänslig och kan tänka mig köpa Nikors 70-300 mm VR (ej testat), istället för ett av två ovannämnda alternativen. Hoppas dock att panelen kan tipsa mig om det blir ett klokt val ekonomiskt för en hobbyfotograf med ett begränsat motivurval:)

Cheers,

Alex

ANNONS