Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezom till Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Sigma 70-300 apo macro dg och allt vad den heter. Men, det blir aldrig RIKTIGT skarpt. Eftersom jag inte har samma problem med kitobjektivet ( 18-55 i det vanliga budgetutförandet som följer med kit ) till min K-20 så bör det vara så att objektivet inte ger bättre prestanda. Ibland verkar dessutom skärpan ligga hitom fokuspunkten...

Hur är den avsevärt dyrare Sigma 120-400 dg apo hsm? Är den värt sitt ca 3 gånger högre pris?

Ingen som har pentax?

Det verkar visst inte vara någon här på fotosidan som har pentax...

Är den ingen som har erfarenhet av de olika telezoomarna till pentax?
Det finns ju 70-300 i ca 4500 kr utförande, bortsett från den billigare som jag har.
Hur är den avsevärt dyrare Sigma 120-400 dg apo hsm? Är den värt sitt ca 3 gånger högre pris?

Visst finns det folk med Pentax här jag tex ;-)

Prova att lägga tråden i Pentax delen av forumet så är det garanterat Pentaxianer som läser det!!

Det är mycket prat om vilket som är bäst mellan Sigma och andra själva valde jag Tamron när jag skaffade ny telezoom i våras ett 28-300mm och jag är helt nöjd kan inte se några fokusfel på det iaf och i mitt fall är det ändå mitt agerande som sätter gränsen för bildkvaliteten ;-)

Testa också at tsöka på de gluggar du funderar på i rescensionsdelen och se vad folk med Pentax säger, Du har ju stabiliseringen i huset så läs inte om gluggar med et i gluggen för det kan skilja.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar