** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Teleskopmellanring/VVS-bälg

Produkter
(logga in för att koppla)

Roachie

Aktiv medlem
Hej alla självfixare,

tänkte bara dela med mig ett tips för den som jag har funderat på om det inte borde gå att fixa till en "teleskopmellanring/VVS-bälg".
Jag har införskaffat mig en styck så kallad Skjutmuff 50mm + ett 50mm VVS-rör med muff i ena änden, en kostnad på 25 + 41 kronor på verktygsboden. Utav en ren händelse så passar även mitt baklock från min Soligor 1.4telekonverter perfekt i ena änden och ett kamerahuslock perfekt i den andra.

Utav detta material, gängtejp och en tub snabblim kan man göra mängder av varianter efter tycke och smak. En lite kortare "telemellanring" som tar vid där din vanliga slutar, en fast mellanring modell större för att göra ditt teleobjektiv till ett makroobjektiv eller en televariant för samma syfte.

Jag har inte gjort klart min än då jag väntar på att en beställning med lock skall komma innan jag gör åt dem jag har.

Lycka till/ Ricard aka Roachie

var nu inne på Ikeas hemsida för att kika efter ett större skrivbord och ser att dem har justerbara ben till bänkskivorna om jag inte minns helt fel så justeras dem med gänga varför ett skrotat skrivbordsben kanske även kan komma till nytta, någon som har testat?

mvh Ricard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar