Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teleobjektiv till Canon EOS 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

Brocchi

Ny medlem
Jag är amatörfotograf, kan inte mycket om teknik och tillbehör..

Jag söker ett teleobjektiv för fotografering av exempelvis fotbollsmatcher där man sitter vid sidan av alt läktaren.

Jag har inga superkrav på själva objektivet, men vill ha godkvalitet

Jag har en Canon EOS 550D

Jag är amatörfotograf, kan inte mycket om teknik och tillbehör..

Jag söker ett teleobjektiv för fotografering av exempelvis fotbollsmatcher där man sitter vid sidan av alt läktaren.

Jag har inga superkrav på själva objektivet, men vill ha godkvalitet

Jag har en Canon EOS 550D

I grunden är det väl två objektiv att välja mellan:
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
och
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM.

Du behöver ner på f/2,8 för att få ljuset att räcka till om Du inte bara ska fotografera i dagsljus.
Klarar Du Dig med ett "dagdljus objektiv" finns det två till att välja bland:
Canon EF 70-200mm f/4L USM
och
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM.

Huruvida Du behöver IS eller inte avgörs av vilka önskemål Du har på att de flesta bilder ska vara skarpa eller är nöjd med att många blir skarpa. Min erfarenhet är att har man IS så får man bra bilder på fler "Situationer". Det är oftast då man inte hinner med att hålla still kameran.

Själv har jag Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM och vet att detta fungerar utmärkt men tyvärr så kostar det lite mer.