Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tele konverter?

Produkter
(logga in för att koppla)

never

Medlem
Hej

Jag har en c-750 med CLA-4 55mm filtergänga som tillbehör

nu undrar jag om det går att använda vilken teleconverter som helst bara den har 55mm gänga?

mvh fredrik
 
I teorien ja, men inte alle funker like bra...

Olympus's funker fra, Eagleeye's giver mycket Vignette. solignor's kender jeg inte personligt.. Kelko giver også en del vignette...

Hvilke tænker du at köpe?

Jens
 
Jag har nog till största delen funderat på ett olympus tcon-17 telekonverter *1,7
men när jag har Mamma som ska till thailand nu snart så e de bra att veta om de går att köpa någon anna om hon inte nu hittar olympus orginal

Tack för era svar

ps. har ni några råd om att köpa från Thailand?
 
Det är inte säkert att det fungerar bra även om det är 55mm gänga..att köpa något okänt kan bli dyrt, även om inköpspriset är lågt.

Jag skulle inte rekommendera att köpa annat än original om man inte har möjligheten att testa konvertern först.
 
never skrev:
Ännu en sak är 10*optisk zoom + *1,7 telekoverter
tillräkligt för natur fotografering?

Vid naturfotografering använder man ju normalt sätt alla möjliga olika brännvidder, från extrem vidvinkel till supertele.

380 (som är max tele på C-750) x 1.7 ger motsv. 646mm..det är ju väldigt mycket tele.
Behövs normalt sätt användas med ett bra stativ för att få skarpa bilder.

C-750 har motsv. 38mm som mest vidvinkel..så en vidvinkelkonverter skulle nog inte vara så dumt att ha oxå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.