Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tekniskt femstjärniga objektiv, finns det?
- Trådstartare perstromgren
- Start datum
Niklas Groop
Aktiv medlem
http://www.photozone.de/canon-eos/3...o-ex-dg-hsm-macro-test-report--review?start=2
Femstjärnigt! Men piraterna kanske inte får vara med?
Micke.
Det finns alltså piratkopierade objektiv?
Okej om det var några dyra "fina" märken som Zeiss eller dylikt, men att piratkopiera ett Sigma....
Varför?
/Niklas
taz_k
Aktiv medlem
Okej om det var några dyra "fina" märken som Zeiss eller dylikt, men att piratkopiera ett Sigma....
Varför?
/Niklas
Någon som påstått det i denna tråden? Zeiss är väl precis lika mycket pirat som Sigma.
Niklas Groop
Aktiv medlem
Någon som påstått det i denna tråden? Zeiss är väl precis lika mycket pirat som Sigma.
Zeiss kan väl inte vara piratobjektiv.
Något som är pirattillverkat är ju en olaglig kopiering av ett etablerat märkes produkter och att en av de äldsta tillverkarna av objektiv skulle vara pirat är ju rent befängt.
/Niklas
Lawson
Aktiv medlem
Varför?
/Niklas
Borde egentligen inte svara. Den här diskussionen som du vill ha i gång har gjorts förut och den leder ingenstans den här gången heller. Den har ingenting med sakfrågan att göra heller.
Benämningen piratobjektiv har använts så länge jag kan minnas. DU förstår vad jag menade och säkert alla andra.
Så varför?
Micke.
taz_k
Aktiv medlem
Zeiss kan väl inte vara piratobjektiv.
Något som är pirattillverkat är ju en olaglig kopiering av ett etablerat märkes produkter och att en av de äldsta tillverkarna av objektiv skulle vara pirat är ju rent befängt.
/Niklas
Du får gärna tycka att det är befängt men jag tror säkert många förstår vad som avses med piratobjektiv (tNikonkamera med objektiv från Sigma, Tamron eller Zeiss för den delen). Vi kan kalla dem tredjepartstillverkare om det känns bättre
Niklas Groop
Aktiv medlem
Borde egentligen inte svara. Den här diskussionen som du vill ha i gång har gjorts förut och den leder ingenstans den här gången heller. Den har ingenting med sakfrågan att göra heller.
Benämningen piratobjektiv har använts så länge jag kan minnas. DU förstår vad jag menade och säkert alla andra.
Så varför?
Micke.
Jag är hemskt ledsen om jag gjort någon upprörd och det var inte min mening att "kapa" någon tråd. Men saken är den att jag blev väldigt förvånad över att någon skulle piratkopiera ett Sigma.... Varför inte lägga energi på att kopiera dyrare märken.... Jag var tvungen att fråga.
Taz_k
"Du får gärna tycka att det är befängt men jag tror säkert många förstår vad som avses med piratobjektiv (tNikonkamera med objektiv från Sigma, Tamron eller Zeiss för den delen). Vi kan kalla dem tredjepartstillverkare om det känns bättre "
Nu har jag förstått att det var ett missförstånd... och tycker verkligen att begreppet tredjepartstillverkare är bättre då det inte syftar mot något olagligt.
/Niklas
perstromgren
Aktiv medlem
http://www.photozone.de/canon-eos/3...o-ex-dg-hsm-macro-test-report--review?start=2
Femstjärnigt! Men piraterna kanske inte får vara med?
Micke.
Visst får piraterna vara med! Men vi snackar optisk kvalitet och på Sigman står "not rated here but see the Nikon review for a guidance". Gör man det hittar "bara" 4.5.
Per.
awaw
Avslutat medlemskap
Det får andra göra
Det får andra göra och det gör de också, vilket kanske framgår. Själv bryr jag mig inte.
Det är väl bara att du går in och letar själv.
Det får andra göra och det gör de också, vilket kanske framgår. Själv bryr jag mig inte.
Lawson
Aktiv medlem
Jag är hemskt ledsen om jag gjort någon upprörd och det var inte min mening att "kapa" någon tråd. Men saken är den att jag blev väldigt förvånad över att någon skulle piratkopiera ett Sigma.... Varför inte lägga energi på att kopiera dyrare märken.... Jag var tvungen att fråga.
/Niklas
Pirakopiera ett Sigma? Har sovit under en sten de senaste 30 åren är du förlåten annars är du bara dryg.
Jag gissar på det senare.
Micke.
perstromgren
Aktiv medlem
http://www.photozone.de/nikon--nikk...4-24mm-f28-g-ed-n-test-report--review?start=2
Fast det är på DX. Räknas det?!
Tack! Game over! Ni kan lägga ned sablarna, grabbar!
Per.
Lawson
Aktiv medlem
Visst får piraterna vara med! Men vi snackar optisk kvalitet och på Sigman står "not rated here but see the Nikon review for a guidance". Gör man det hittar "bara" 4.5.
Per.
Puh! Ja jag vet det nu.Jag läste lite snabbt och det blev fel, det är tredje gången ja får äta upp det misstaget nu.
Jag gör så att efter 3 nya inlägg så lägger jag in en ny ursäkt så slipper ni nöta ut era tangentbord
Micke.
perstromgren
Aktiv medlem
Puh! Ja jag vet det nu.Jag läste lite snabbt och det blev fel, det är tredje gången ja får äta upp det misstaget nu.
Jag gör så att efter 3 nya inlägg så lägger jag in en ny ursäkt så slipper ni nöta ut era tangentbord
Micke.
Jag är ledsen. Tråden rann iväg så snabbt att jag inte hann kolla om någon annan redan påpekat saken!
Per.
Lawson
Aktiv medlem
Jag är ledsen. Tråden rann iväg så snabbt att jag inte hann kolla om någon annan redan påpekat saken!
Per.
Det är lugnt! Tror till och med att den rann iväg så snabbt att det rann ut lite på sidan
Micke.
PMD
Aktiv medlem
Coastal Optics, tror jag.
Annars har Perkin-Elmer gjort ett rätt bra (efter garantireparationen) "objektiv".
Annars har Perkin-Elmer gjort ett rätt bra (efter garantireparationen) "objektiv".
Ratatoskr
Aktiv medlem
Nu har jag inte lästa ALLA inläggen i denna tråd men mer än hälften och jag tror inte någon nämnt Nikon och Canons telephoto objektiv. Många av dom skulle få högsta möjliga betyg, det har dom bland andra renomerade siter. Men varför dom inte har testat några av dessa är en gåta för mig, någon som vet?
SixBySix
Aktiv medlem
Nu finns det 5 optiskt kv
FF test Canon 24/3,5 TS II. Smackibonk.... där satt den ;-) Synd bara att budgeten inte räcker just nu :-/
EDIT (sorry... såg fel... det var fieldquality som avsågs). Fasiken... börjar bli lite tjatigt att häva ur sig "bingo" med avseende på "fel" värderad parameter. Sorry :-(
FF test Canon 24/3,5 TS II. Smackibonk.... där satt den ;-) Synd bara att budgeten inte räcker just nu :-/
EDIT (sorry... såg fel... det var fieldquality som avsågs). Fasiken... börjar bli lite tjatigt att häva ur sig "bingo" med avseende på "fel" värderad parameter. Sorry :-(