Annons

Tejpa i photoshop, PS-expert sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)
när man för engångs skulle kan hjälpa till är man försent ..men jag ska banne mig tipsa endå...Finns ett typsnitt vid namn punch label, även det mycket trevligt.
 
Ok, på min mörka skärm hemma är det inte lika lätt att urskilja textremsorna mot gitarrfodralet.
Jag har ställt gammavärdet till -50 hemma för att få rätt svärta. Ställer jag det värdet till 0 så blir bilden som på jobbskärmen, men svart blir mer grådassigt då, ingen stuns i färgen.
På min hemmaskärm har jag tre val för gammavärdet, -50, 0 och + 50.

Svårt detta med olika ljusa skärmar, man vet aldrig hur en bild upplevs av andra. :)
 
Hej!
Med min skärm har jag inga problem att läsa texten! Sedan handlar det väl som vanligt om tycke och smak hur det skall se ut.
Du får lita på din egen skärm och ditt eget tycke också!


/Benny
 
Har redan svarat under bilden men all diskussion kring bilden förs ju här så jag slänger in en kommentar här också.

Precis som Ove skrev under bilden så är det det tryckta resultatet som är intressant, hur det gör sig på skärmen innan spelar ju mindre roll om det inte överenstämmer med papperskopian.

Saken är den att för mig så handlar det nu mer om min skärm än om själva bilden, eftersom många vekar ha problem att läsa texten och jag tycker den syns klart som en dag! Svårt att avgöra objektivt när en text syns bra, men om det är som Kenneth skrev att man inte ser texten om man inte vet att den är där är ju något galet.

Fortsätt gärna komma med tankar och åsikter kring bilden/texten!

/sven, som sitter vid en halvkass jobbskärm och fortfarande ser texten :)
 
Spyderkalibrerad skärm här. Texten ser lite grå och dämpad ut, "remsan" kring "HAS" och den nedre texten syns dåligt.
 
Ok, ja jag har ju grådassat den en aning för att få fram lite slitkänsla. Hade den blank först men det gick inte ihop med resten av bilden.
Jag vill att det ska se ut som om tejpen suttit där ett tag.

Så jag har dragit ner opacity'n på lagret en del och kört ett varmfilter över. Sen ska tilläggas att remsan inte är helt svart i botten, jag gjorde den ljusgrå och drog ner ljusheten på den och texten samtidigt.

Så helt svart med kritvit text vill jag inte ha den, hellre lite nött och sliten.

Men detta är väl i grund och botten en tycke-/smakfråga.

Kul att så många engagerar sig i bilden!

/s
 
Tilläggas bör att om texten är så "sliten" att den är rent av svårläst så har jag förmodligen tagit i för mycket. Jag vill ju att den ska vara läslig :)

Men som sagt, detta är kanske i grund och botten en skärmfråga..?

/s
 
Nu har jag sett din bild via skärmen på jobbet också.. Enligt mitt tycke och skärmar ser det ut så som du har beskrivit att du vill ha det och som cd-omslag tycker jag det passar mycket bra. Det är ju skillnad på den lilla bilden och förstoringen så man bör ju titta på den sistnämnda! Jag gillar vad jag ser i alla fall!
/Benny
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.