Annons

Tecnhikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)

karmak

Avslutat medlemskap
Technikdirekt har inte imponerat på mig tidigare med sina leverantider.

Men i måndags beställde jag en lins och idag är den här!
Skickades tisdag och här torsdag, inte illa måste jag säga.

Har hört mycket om deras usla leveranstider så jag tänkte att för rättvisansskull så ska de få lite plus också :)
 
Men får man fortfarande betala 16% moms eller blir det ett tillägg upp till den svenska momsen på 25%? Hörde att de säljer för mycket till Sverige för att få använda tysk momssats.
 
anisette skrev:
Men får man fortfarande betala 16% moms eller blir det ett tillägg upp till den svenska momsen på 25%? Hörde att de säljer för mycket till Sverige för att få använda tysk momssats.

Så man köper inte billigt från dem då?
Eller är den momsen inräknad när man ser priserna i svensk valuta??

Annars blir det ju samma pris som i Sverige nästan...
 
Även jag har bara positiva erfarenheter från dem. Beställde en Sigma 18-50 f2.8 EX sent i söndags kväll. Måndag förmiddag drogs pengarna och senare på eftermiddagen fick jag mailet som bekräftade att varan var skickad, inkluderat kollinumret. Kollade senare samma kväll och såg då att paketet hunnit till Unna. Onsdag kväll anlände det till Malmö och trots att det enligt postens söktjänst inte lämnat Malmö så kom postens budbil idag, kl 09.00 och levererade objektivet.

Med tanke på hur många som haft problem med leveranser från TE så kan jag inte annat än vara nöjd . Numera går det dessutom att se på deras sida om en vara finns i lager eller ej, någo som tydligen inte gått tidigare.
 
Mehul skrev:
Så man köper inte billigt från dem då?
Eller är den momsen inräknad när man ser priserna i svensk valuta??

Annars blir det ju samma pris som i Sverige nästan...

Det är inklusive 16% moms man ser på deras sida.

Allt är inte billigare än Sverige...givetvis så får man jämföra priserna...som man fick göra förr...när inte Internet fanns.
 
Lägger du till en vara i varukorgen får den en färgkodad fyrkand över lagerstatus om du listar varukorgen.
 
Inte samma "tur"

Jag beställde lite grejer den 18 juni. Har hitills bara fått den automatiska orderbekräftelsen.
Förra gången tröttnade jag efter fyra veckor.

/Erik.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.