Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tax-free eller i butik i Santa Barbara

Produkter
(logga in för att koppla)

ThunderBoy

Ny medlem
Hej.
jag skall åka en tripp till Santa Barbara och planerar då att införskaffa en Nikon D70 med standardobjektiv. Är det någon som har koll på priserna i tax-freen på flygplatserna kontra lokal fotohandlare? Var har jag störst chans att göra en riktigt bra affär?

Om det sedan är någon som känner till en lämplig affär alternativt kedja som har bra och billiga priser i Santa Barbara området vore jag väldigt tacksam.

Osäker på tax-free priserna men om man läser här på sidan verkar de flesta åka till NY för att handla så det bord vara billigare där.

Om du beställer från NY och dom levererar till annan delstat (Santa Barbar Kalifornien) slipper du dessutom skatten som ligger på närmare 10% som dom annars lägger på priserna.

Har själv beställt både från B&H samt Addorama och skickat till Detroit, fungerar finemang.

MVH/Jesper

Hej, tack för snabbt svar.

Det vore iofs smutt att beställa och få det levererat. Men det känns lite osäkert då jag åker på fredag och kommer att bo på hotell. Vet inte ens om de levererar till hotell, vore ju nästan konstigt. Hade ju varit enklare om jag haft en "fast" address.

Och så vill man ju hinna använda kameran lite (vilket jag förstått det är kriteriet för att slippa betala tull ;)

Brooks Institute of Photography ligger i Santa Barbara, så det finns garanterat välsorterade fotoaffärer där.
Kanske slå en pling till skolan när du kommer dit o fråga var deras elever brukar handla billigt...

Ett tips: Om du kommer vara där lite längre, kan det löna sig att beställa från en annan stat... Du kan då slippa betala skatt. Nu är ju inte skatten så hög i USA, men om du beställer för en slant kan det definitivt löna sig.

Edit: Jesper hann visst före med tax-free tipset ;)

Läste någonstans att dom levererar till hotell men det går ju alltid att kolla upp med ett mail.

Hotellet borde kunna ta emot ditt paket och förvara det åt dig tills du anländer, då har du kamera från första dagen.

Fint i Santa Barbara var där i Oktober.

Önskar dig en trevlig resa!

Jesper

Intressant att halka in på olika trådar och få en del tips...
Hoppas Brooks institut för fotografi finns kvar när jag hamnar i St Barbara igen...
brukar hamna i L.A en gång/år

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar