ANNONS
Annons

Tappar skärpa vid inlägg på fotosidan!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

NixXxoN

Aktiv medlem
Jag har ett problem. Jag har vid ett tidigare tillfälle upptäckt att bilden tappar skärpa från min dator till att den ligger på fotosidan och nu fick jag det bekräftat. jag la nyss in en bild och när jag jämförde de förstorade bilderna mot varann så var skärpeförlusten kraftig! Ska det vara så eller är jag helt ute och cyklar? Är det någon annan som upplevt detta? :confused:

Laddar du upp större än 600x600 görs en automatisk nerskalning för mediumformatet. Laddar du upp störren än 1024x1024 skalas även den stora bilden ner.

Den automatiska nerskalningen blir aldrig helt bra - jag fundrar på att lägga in en oskarp mask-processning på vägen men det är svårt att hitta en inställning som passar de allra flesta bilderna.

Individuell uppladdning av de olika formaten istället för bara en uppladdning står också på Att Göra-listan...

skarp om mindre än 600*600?

Så skärpan förblir skarp om jag laddar in en bild som är mindre än 600*600?:confused:

Precis - vid 600 pixels (i bredd och höjd) eller mindre sker ingen förminskning. Gör det det ändå så är det fel i koden...

Men även om jag lägger upp en bild som är < 1024x1024 så kan man se originalet om man klickar på det, för den rör ni väl ändå inte med era script?

På alla bilder som jag gillar kollar jag på den större varianten och bedömmer den och inte den autogenererade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar