Annons

Tappade kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Grrr...skulle visa lite bilder på den fantastiska 2"skärmen på busshållsplatsen imorse och kameran glider ur händerna och studsar runt på asfalten vid fötterna....

inga större skador förrutom att "överdelen" av höljet numera inte klickar tillbaka i läge ordentligt...vilket gör att programväljaren kärvar lite för att det spänner och att zoomreglaget hänger sig så att den antingen zoomar fullt eller tillbaka, om man inte stoppar den med fingret...den ska fjädra...

Är det nån som vet om såna här reparationen går på hemförsäkringen eller om självrisken är lika stor? Brukar (peppar peppar) aldrig råka ut för nåt så jag har liksom noll erfarenhet av försäkringsbolag och deras policy...ja jag ska självklart ringa till dem snart (de öppnar om en halvtimme) men jag behöver skriva av mig oxå...

Visserligen är det "bara" en Canon A620, men den är guld värd för mig...
Tar till exempel en sån reparation lång tid? Om de nu måste byta höljet till exempel...

Trist .... :(

Jo det kan du ta på hemförsäkringen, det vill säga om du har en drulleförsäkring! Dock så har du alltid självrisken så allt är ju en fråga om vad den ligger på samt om det blir värt det i slutändan!

Men lycka till!

Tråkigt!

Kommer osökt att tänka på förra veckans tråd om hur töntigt (enligt trådens upphovsman) det såg ut när man hade kameraremmen om halsen med kameran på magen. Någon påtalade det praktiska med att man inte tappar kameran i backen då......
Har du hemplus i din hemförsäkring så täcker den det. I mitt bolag är självrisken 1500:- Hoppas det fixar sig.

mmm, grattis säger jag bara...1500 i självrisk har jag...vilket antagligen gör att man får pynta med alla slantarna själv för det boooorde vara en billig detalj att byta ut...fast det är klart, jobbet kostar väl maaaassor.

man vet ju hur det är det där med reservdelar *grr*

Jag lyckades paja sensorn med hjälp av min son i somras. Det blev en 1000 i självrisk på hemförsäkringen och en likvärdig kamera i värde. Eftersom kameran inte fanns längre betalade jag till lite mer för att kunna välja efterföljaren.
Det skulle nämligen ha kostat lika mycket att laga den som kameran kostade från början.
w

Kamerarem/Handrem

Jag har ALLTID kameraremmen runt nacken (i ditt fall så handlar väl det om handrem).. billigare försäkring finns inte. Ser även till så att remmen finns runt nacken om någon kompis vill pilla på kameran. Funkar alldeles ypperligt, sen får det väl se "töntigt" ut men det struntar jag i.

Det var iaf tråkigt för dig att den gick sönder och hoppas att det löser sig på bästa sätt.

Så blev det på min A85 också när jag tappade den i fyllan. Det var en bit folie eller tunnt kretskort som stack ut mellan skalet.
Lossade bara på skruvarna, petade in det som stack ut så gick skalet igen och den fungerar precis som förr.
Hittade också sprängskiss på http://www.tingstrom.se/canon/ men det verkar inte finnas till A620.

mmm...brukar alltid ha remmen runt handleden men den här gången gled den rakt ut ur kamerafodralet och ner på backen, hann inte ens sätta på mig remmen.

kan väl återkomma med vad det eventuellt kostar...

jaaa yiipeee...nu kom Canon med kostnadsförslaget...1245kr för byte av topplocket...såå roligt att bränna pengar i onödan *grämer mig*

Det som stör lite är oxå att locket har modellbeteckningen inpräntat...vilket naturligtvis omöjliggör billiga reservdelar...locket är som bekant väldigt likartat ända tillbaka till powershot A80 om inte tidigare ändå.

Nåja, bara att betala och se glad ut...ett lock står för 30% av kamerans pris...bara så ni vet *skrattar*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar