Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tankar kring A7sii

Produkter
(logga in för att koppla)
Orkar inte skriva så det får bli copy/paste från ett annat forum.

So I returned the A7sii yesterday.
Like with all Sonys, it first feels perfect. There is so much to like with them.
Everything from the handling, features, build, specs etc.

The A7sii is a joy to shoot, much improved DR, mind blowing lowlight and great IS for old glass.
But.... still... when grading and viewing the finished image... its just not there yet.
I hate being able to get the Slog-3 where I want it just to see it band.
Or to be satisfied with the Slog-2 in general and then see what it does to skin.

In short, its a super awesome and great camera, but its not for me.

Orkar inte skriva så det får bli copy/paste från ett annat forum.

So I returned the A7sii yesterday.
Like with all Sonys, it first feels perfect. There is so much to like with them.
Everything from the handling, features, build, specs etc.

The A7sii is a joy to shoot, much improved DR, mind blowing lowlight and great IS for old glass.
But.... still... when grading and viewing the finished image... its just not there yet.
I hate being able to get the Slog-3 where I want it just to see it band.
Or to be satisfied with the Slog-2 in general and then see what it does to skin.

In short, its a super awesome and great camera, but its not for me.

Ok, du gillar alltså inte Slog-2/3 på den.

Se, det var väl inte så svårt att skriva? :)

Personligen så hade jag aldrig orkat göra en video på det - så där beundrar jag er som har den orken och tar sig den tiden/besväret.

Ok, du gillar alltså inte Slog-2/3 på den.

Se, det var väl inte så svårt att skriva? :)

Personligen så hade jag aldrig orkat göra en video på det - så där beundrar jag er som har den orken och tar sig den tiden/besväret.

Varför göra en video halvdant?
Lite som att köra bil men aldrig växla till femnan :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar