Annons

Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du köper Canon's 55-250mm så är jag ganska säker på att du kommer att bli nöjd. Jag har ett sådant själv och det används ganska flitigt.
 
Hej. Tamrons 70-300 med vr fick pris för bästa zoomobkektiv 2010. Testade det förra veckan och det är både skarpt och snabbt. Läs mer på cyberphoto.se. Ligger för tillfället på sös-akuten med en knäskål ur led men inte ens då kan man man slita sig från ps ;)
 
Jag köpte ett tamron 70-300 med vc i höstas, och jag är löjligt förtjust i hur bra vc fungerar. Mitt råd vid köp av just tele är att köpa ett objektiv med stabilisering, oavsett märke.

Skulle jag idag handla, skulle jag på grund av priset framförallt titta närmare på Sigmas 70-300 med OS. Finns på Rajala för 3350:-, vilket är svårslaget om du vill handla inrikes. Detta har av många fått riktigt goda vitsord. Tamron finns för 3990:-, och jag kan verkligen varmt rekommendera det.

Lycka till med vad det än blir!
 
Har också ett Tamron 70-300 med VC. Bildstabiliseringen är det effektivaste jag varit med om. Har lyckats ta nästan skarpa bilder handhållet med 1/8 sekund vid 300mm på en crop-kamera (d vs motsvarande 480mm). Mitt försök att fotografera samma motiv med min 85/1.8 vid 1/15 sekund gav sämre resultat. Visserligen extremfall, men ger en antydan om hur effektiv stabiliseringen är.

Dock så är skärpan inte något att jubla över vid största bländare, vilket jag märkte när jag använde det på allvar för första gången igår (har bara testat det lite lätt tidigare). Som tur var verkar skärpan bli bra runt bländare 8 i den vidare änden och omkring bländare 11 inzoomat.

Helt klart ett prisvärt tele-objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.