Annons

Tamron AF SP 70-300 F/4-5.6 Di VC USD vs Canon EF 70-200/4,0 L USM

Produkter
(logga in för att koppla)
Har planer på att köpa en ny telezoom, göra en uppgradering från min tidigare Canon EF 75-300/4-5,6 III DC.

Kommer fota mestadels natur och landskap, men även lite motorsport såsom båtar och bilar i höga hastigheter vid enstaka tillfällen. Har hört väldigt gott om Canon gluggen, likaså Tamronen men dock inte i den utsträckning som Canonen!
Blev rekommenderad Tamronen av Cyberphoto, vad anser ni här på Fotosidan?

Vilket av objektiven är att föredra för mina behov?

Tack på förhand!
 
Varför ska du byta upp dig till ett objektiv på ungefär samma nivå? Är det inte bättre att köpa ett annat objektiv? Typ ett fast 500mm eller nåt?

Jag kan iofs rekommendera Tamron objektivet. Jag har det själv. DOCK endast på FF. På en Aps-c kamera så måste du blända ner till bl. 8 i 300mm-läget för att få skärpa. Brukar du ALLTID använda stativ är ju detta inget problem, men annars inte så bra. Jag har fruktansvärda problem med skakningsoskärpa trots antiskak-funktionen när jag använder det på min D5000, kan iofs bero på det lätta kamerahuset..

Men på min FF Nikon D3 så är det ett utmärkt objektiv, tillräckligt skarpt för att användas vidöppet, tom i 300mm läget och aldrig några problem, antiskakfunktionen fungerar ypperligt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.