Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron AF 70-300 mm F/4-5.6 eller Sigma 70-300 F4-5.6 DG???

Produkter
(logga in för att koppla)

Dahlhöjd

Medlem
Hej!

Jag har en Nikon D3100 med ett 18-55 mm VR objektiv. Är nu sugen på ett med större (???) brännvidd. Har möjlighet att köpa antingen ett Sigma 70-300 F4-5.6 DG eller ett Tamron AF 70-300 mm F/4-5.6 för ca 1000 kr/st.

Min fråga är nu (eftersom jag är nybörjare) vilket jag skall köpa...om jag skall köpa något av dem.

Är det några problem att få dem att funka bra med min kamera?
Stöds AF funktionen på båda av D3100?

Har läst recensioner om dem här på FS, men tänkte höra vad ni som kan mer har att säga. Jag fotar mest "actionbilder" på mina hundar och är sugen på att börja experimentera med natt/stadsvy bilder med stativ.

Hej ! De här två identiska objektiven är ungefär lika dåliga som de är billiga! Slö AF -inget för actionbilder alltså,högljudd autofokus,saknar bildstabilisering samt lider av optiska defekter som Cromatisk Abbertion som ger lila "lysande" kanter runt konturer.Du kommer att bli besviken om du köper något av dem ,jag lovar dig ! Lägg till en tusing och köp Nikons 55-200VR istället, eller om du har råd-Nikon 70-300 VR.Man får vad man betalar för som sagt.MVH.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar