Annons

Tamron 28-105 F/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Carlström

Aktiv medlem
Tamron 28-105 F/2.8

Det här minst sagt trevliga objektivet kan man läsa om på tamrons hemsida men jag hittar ingen som handlar med det. Är det någon som sett det i sortimentet hos någon försäljare?

Johan Carlström skrev:
Tamron 28-105 F/2.8

Det här minst sagt trevliga objektivet kan man läsa om på tamrons hemsida men jag hittar ingen som handlar med det. Är det någon som sett det i sortimentet hos någon försäljare?

Låter riktigt trevligt! Bra allround, men kommer nog kosta en del tyvärr.

// Jocke

Mm jag såg att det stod så men listpriser brukar inte vara någon säker källa... Jag ville åtminstone kolla priset hos en handlare innnan jag ger mig:)

Re: Re: Re: Tamron 28-105 F/2.8

Zepofan skrev:
List Price: $1,417.95

Ohoj.. riktigt så mycket trodde jag inte.. säg att det blir 70-80% av det, vilket det brukar vara, då är det fortfarande massor!!

Jaja, säkerligen ett grymt objektiv oxå..

// Jocke

Jag vet att det släpptes ett sådant objektiv för några år sedan men det var för dåligt för att generalagenten skulle ta in det till Sverige.

Re: Re: Re: Re: Tamron 28-105 F/2.8

Joakim A skrev:
Ohoj.. riktigt så mycket trodde jag inte.. säg att det blir 70-80% av det, vilket det brukar vara, då är det fortfarande massor!!

Jaja, säkerligen ett grymt objektiv oxå..

// Jocke

Jag köpte ett Tamron 24-135 efter att ha läst mycket positiva recensioner om det på nätet bl.a. fredmiranda.com och http://www.photozone.de/2Equipment/reviews/tamron24135.htm. Inget annat Tamron objektiv har fått så höga omdömen Pris/prestanda på fredmiranda.com exv.

Mer vidvinkel och mer tele och skarpt om man inte har det helt vidöppet. Dock inte 2.8 utan 3.5 men jag kompenserar det med Anti Shake i min Minolta 7D, så jag lider inte så mycket av det tycker jag. Tyvärr tar varken Cyberfoto eller grossisten Focus Trading in det längre. De verkar hellre sälja nya Tamron 18-200 som har större spännvidd brännviddsmässigt, men icke desto mindre fått en del ljumma kommentarer för att det inte levt upp till folks förväntningar när det gällt skärpan.

Jag ville verkligen ha 24-135:an så jag beställde den från B&H i New York och fick ett bättre pris än i Sverige 2800:- c:a med till blev det 3600:-, men jag gjorde det egentligen för att de hade det i lager och kunde leverera. Det är verkligen en bra lins (kort och kompakt) men aningen tung kanske (72mm, mycket glas och drygt 500 g). Verkligt välbyggd är det (fin precsion) och man kan ta hyfsade macrobilder med det också (närgräns 40 cm).

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar