Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 18-270 DiII VC

Produkter
(logga in för att koppla)
Känns som att den säkert kommer vara prisvärd, dock är man ute efter snabb AF å krispig skärpa är det nog inte rätt val.

Men den kommer säkert konkurera med 18-200 VR som semesterglugg då skärpa kanske inte är lika viktigt utan snarare det stora brännvidsomfånget och antiskak för å inte snacka om vikt då tamrons gluggar brukar vara ganska plastiga både på gott & ont då.

Skärpan på mitt Tamron 18-250 är riktigt imponerande, däremot har den rätt kraftig distortion och andra typer av optiska problem (som alla superzoomar har). Tamrons superzoomar har nackdelen att fokus påverkar brännvidden så det är bara vid fokus på oändligt den når sin längsta brännvidd. Vid närgränsen har jag för mig att 18-250 blir 150-200 mm.

Här kan man jämföra Pentax version av 18-250 med Canon och Olympus kitobjektiv. http://www.cameralabs.com/reviews/Pentax_K200D/outdoor_results.shtml

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar