Annons

Tamron 17-50 eller Sigma 17-50

Produkter
(logga in för att koppla)

axelsste

Ny medlem
Behöver lite råd. Någon som har något av dessa objektiv, Har idag Nikons kitobjektiv 18-135 3,5-?. Kommer man att märka någon skillnad. Har svårt att övertyga min sambo att lägga pengar på ett Nikon ljusstarkt normalzoom. Både Tamron och Sigma har 2 st ljusstarka normalzoomar. 17-50 samt 24-70 på 2,8. Lite tips hade jag uppskattat. Tackar så mycket./ Stefan

Behöver lite råd. Någon som har något av dessa objektiv, Har idag Nikons kitobjektiv 18-135 3,5-?. Kommer man att märka någon skillnad. Har svårt att övertyga min sambo att lägga pengar på ett Nikon ljusstarkt normalzoom. Både Tamron och Sigma har 2 st ljusstarka normalzoomar. 17-50 samt 24-70 på 2,8. Lite tips hade jag uppskattat. Tackar så mycket./ Stefan

Hej ! Det bästa du kan göra är att gå in och läsa användarrecensionerna under produkter-recensioner.MVH.

Hej! Jag stod inför samma val,och det blev tamron!
Tamronen är överlägsen när det gällar skärpan!
Sammt har tamron mer vidvinkel 17mm jämfört med 18mm.

Kolla in på den här sidan:
http://photozone.de/reviews de har testat båda 2 objektiven.

Lycka till/Sascha

Tamron är inte överlägsen Sigman i skärpa, mkt av det talet härrör från jämförelser med gamla sigman som inte har "macro" med i namnet. Den nya är av referensklass, bland annat hos tidningen Foto, som topptestat den fick utmärkelserna Toppklass och mkt prisvärd."Mycket bra skärpa över större delen av bilden redan vid full bländaröppning, oavsett brännvidd"

Tamron fick ingen utmärkelse alls, utan man skrev istället såhär: "Vid fullbländare är skärpan bra i mitten men ganska mjuk i kanten på samtliga brännvidder. Ett stegs nedbländning till 4 förbätrar kanskärpan synligt men inte dramatiskt, vid 5,6 bättre och vid 8 skarpt över hela bilden"

Men, gnabbet mellan Tamron och Sigma varianterna är gammalt och du blir säkert glad över vilken som, men litar man på Fotos tester så är valet lätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar