Annons

Tamron 17-50/2.8 nu i lager!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade lite för bråttom med att posta detta verkar det som - skulle varit under "Objektiv" men nåväl...Sony/Minolta blev ju rätt ialla fall

Många som funderar på gluggen? Själv köper jag direkt när det finns lite balans i kassan! Kan knappt vänta...

hbengtsson skrev:
Många som funderar på gluggen? Själv köper jag direkt när det finns lite balans i kassan! Kan knappt vänta...

Sitter o läser trådar om den på dyxum och jag funderar absolut på den. Har även funderat på CZ 16-80 (när den kommer) eller Minolta 28-70 G tidigare men Tamron har ju ett väldigt tilltalande pris, speciellt när man har en flickvän att övertyga. :) Vidöppen på 17mm verkar den ju vara lite halvdålig men i övrigt så är den nog ett väldigt bra köp.

Ja, jag tror också det blir ett bra köp. Skall dock bli intressant att jämföra med Sigmas nya variant av sin 18-50/2.8.

Fast jag gillar inte det omvända zoomförhållandet. Kan tyckas märkligt, men....mmm, jag vet inte. Någon annan som håller med eller är det bara en vanesak?

hbengtsson skrev:
Fast jag gillar inte det omvända zoomförhållandet. Kan tyckas märkligt, men....mmm, jag vet inte. Någon annan som håller med eller är det bara en vanesak?
Jag gillar det inte heller, men det är nog bara en vanesak ändå :p

Har beställt en som nu ligger på posten och väntar på mig... Ska hämta den efter jobbat... Har gått och väntat på den sen i sommras när den skulle ha dykt upp enligt de första prognoserna.

Väntar med spänning på rapporter! Lägg gärna upp några bilder! Håller med...har själv väntat länge. Släpps ju lagom till jul när alla utgifter måste tyglas.

Fösrta intrycket är i alla fall positivt. Känns mycket gediget och trevligt att ha på kameran.
Jag tänkte smita från jobbet nån timme imorgon och fota lite... se om jag hinner lägga upp några bilder och lite mer åsikter imorgon kväll.

Grattis till att du fått objektivet redan. Står i kö för den, dock inte hos SP, men SP säger att det kan dröja flera veckor innan de får in fler.

Är bara glad att se rapporter här och på DPreview över att gluggen börjar droppa in lite varstans i Europa, även om det förstås vore trevligt att själv kunna lägga vantarna på en innan Thailandsresan om två veckor...

Senast ändrad:
Instämmer med föregående talare,
varför ska det vara SÅ svårt att få tag på nya, bra objektiv till SONY/Minolta. Det är ju f-n i mig helt hopplöst. Tillverkas de bara i typ 15 exemplar eller? Det finns ju onekligen en marknad, men de som gör objektiven verkar ju inte förstå det.
Samma sak som Dustin (som tar 3999 kr, inkl. frakt) där Tamrons 17-50 "ej finns i lager" för tillfället. Dock vet jag inte om det överhuvudtaget funnits i lagret där.

Nu har jag samlat på mig en radda objektiv och jag känner inte riktigt för att byta system, men det lockar faktiskt ändå, finns i bakhuvudet hela tiden och det beror på två saker,
1. Sonys slöhet i att komma ut med en RIKTIGT bra kamera, vill ha en Dynax 9 i modern DSLR-version.
2. Alla helveteskval med att hitta en rejäl vidvinkel. Det går bara inte, i alla fall inte till rimligt pris. Jag betalar INTE 9000-10000 kr för en vidvinkel på 11-18 eller 10-20mm.
3. Jag upplever det fortfarande som ett svek att Minolta lade ner sin kameratillverkning, i synnerhet då det skedde exakt en vecka efter det att jag köpte min första DSLR-kamera.

Det som håller mig kvar är kärleken till Minolta.
Den är fortfarande stor, trots allt. För de är ju så enkelt att de gamla fina gluggarna håller toppklass än i dag. Kvalitet, nästan rakt igenom.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto