Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 17-50/2.8 Lös frontlins?

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon_Wa

Aktiv medlem
Jag har kollat runt en del på olika objektiv på internett på bland annat youtube.com. En dag råkade jag komma förbi en film på Tamron 17-50 F2.8 och då visade han/hon som ägde objektivet att frontlinsen var välldigt glapp!! http://youtube.com/watch?v=Gyb2Sjps_JI&feature=related

Jag tänkte höra om det är ett vanligt problem på den här modellen när det också finns andra filmer som visar samma sak???

Mvh Simon!
 
"I min närhet" har jag ett sådant objektiv med ordentligt glapp. I det fallet är det endast ringen med filterfattning och motljusbajonett som glappar. Inte frontlinsen.

Jag skulle ändå inte köpa ett objektiv med det felet om jag inte fick det väldigt billigt! Man skulle kunna tänka sig att fästa ringen med lim, men då har man nog gjort eventuella framtida raparationer helt omöjliga.
 
Samma här, har ägt mitt i en månad cirkus, och är ytterst nöjd med det. både bildmässigt och byggkvalitén!
 
Har samma problem med mitt. Har dock inte kunnat se att det påverkar bildkvalitén på något sätt.
 
Verkar vara något som drabbar dessa gluggar. Min filterring lossnade också. Eftersom jag hade garanti kvar kontaktade jag Cyberphoto som ordnade så att det gick till reparation.
 
Jag fick samma problem med det objektivet. Det åtgärdades på garantin och sedan fungerade det bra. Mvh/Benke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.