Annons

Tamron 10-24/3,5-4,5 [ny vidvinkelzoom]

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr sâ är det ju oftast ont om Tokina till Minoltafattning.......Förlât, menade ju Sonyfattning.

Ett 10-20, 10-24, 12-24 eller därikring stâr pâ inköpslistan.
Hoppas Tamronen finns i butik när det blir dags.
 
Någon som vet ungefär vad det kommer att kosta i Sverige? Vet inte om jag ska köpa Sigma 10-20 nu eller vänta på Tamrons 10-24. Priset blir en avgörande faktor
 
Beställde mitt i juni, väntar tålmodigt, men lite sugen på Sonys 11-18 är jag emellanåt, det finns ju trots allt...
 
sony/tamron 11-18 var väl sämre än både tokinas 12-24/4 och sigmas 10-20/4-5.6 i de tester jag läste innan jag köpte mitt tokina 12-24/4. så det är nog värt att vänta på det nya, bättre omfång samt troligtvis bättre optiskt (får vi hoppas iaf)
 
sony/tamron 11-18 var väl sämre än både tokinas 12-24/4 och sigmas 10-20/4-5.6 i de tester jag läste innan jag köpte mitt tokina 12-24/4. så det är nog värt att vänta på det nya, bättre omfång samt troligtvis bättre optiskt (får vi hoppas iaf)

Om man bortser ifrån brännvidden, vilket objektiv är att föredra mellan Sigma 10-20 och Tokina 12-24?
 
Tokinan är tyngre/större men känns robustare samt har fasta yttre mått. Sigman har HSM-motor som fokuserar tystare och medger manuell fokusering även i "AF-läge".
Jag har använt båda och föredrar Sigman.
 
Tamron 10-24

Jag går och funderar på Tamron 10-24 som precis i dagarna kommit till Sverige. Är det någon som provat eller hört något eller kanske rent av har en länk till en recension.

Marie
 
Jag köpte ett igår, men har bara tagit några provbilder här hemma. Mycket vidvinkel är roligt... Det enda minuset är att autofokusen är ganska högljudd, betydligt mer än vad jag är van vid, och ganska långsam. Kvalitetskänslan är helk ok, bättre än mitt kit-objektiv iaf.
 
Visa gärna massor av bilder, jag har beställt ett, men det dröjer till våren innan det kommer i Sony-version...
 
Alltid kul med mycket vidvinkel. Själv tänker jag försöka mig på både makrobilder och modellbilder med en såpass "extrem" vidvinkel...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.