Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta med mitt 70-200 på resan eller ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoIvar

Ny medlem
jag har ett dilemma här hemma nu innan jag ska ut och resa. jag ska resa till Sydamerika där jag bland annat ska gå inkaleden och lite andra grejer.

Mitt dilemma då är jag hur jag ska göra med mitt Sigma 70-200 f2,8 objektiv, orkar man släpa med sig det genom sydamerika? har funderar på att köpa ett Canon 70-200 F4,0 L istället, för att de väger mindre. Priset på IS objektivet var lite avskräckande men klarar man sig utan IS?

Men undrar även, tror ni att jag behöver 70-200 objektiv alls? Tar mest landskapsbilder/porträttbilder med mitt Canon 18-135, ett fish-eye och ett 50mm så undrar om man alls behöver ett 70-200 då? Borde jag kanske köpa ett mindre 55-200 objektiv för att de är små?

Hoppas ni förstår mitt dilemma och hoppas jag lade tråden i rätt forumdel, annars är det bara att flytta den.

Mvh Ivar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar