ANNONS
Annons

Ta en bild en gång i timmen

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas80

Aktiv medlem
Hej.
skulle vilja testa att ställa upp en kamera och ta fler bilder under dagen utan att behöva vara där. Tex 1 bild i timmen under en vecka eller med någon annan intervall. (T.ex 1 gång i min)

Finns det någon smart apparat eller annat sätt att göra det på?
Blir försäg svårt med batterier mm om man vill ha den under några dagar.
Kanske finns någon smart funktion i dyrare kameror? Själv har jag inte hittat något sånt i min kamera som är en EOS 550D

Ämnet kanske har tagits upp innan fast jag fick "Fatal error:" när jag försökte söka.

Det heter väl Time Laps tror jag
En del nyare kameraro har denna funktion inbyggd från början

Iphone har det tex.

Annars skall man kunna köpa en elektrisk fjärrutlösare som man kan programmera in med valfritt intervall, det blir alltså som om du själv tryckte på avtryckaren 1 gång/min, tim osv men istället har du en liten dosa som samtidigt är en slags timer som gör detta åt dej, tror inte de är så dyra

Hej.
skulle vilja testa att ställa upp en kamera och ta fler bilder under dagen utan att behöva vara där. Tex 1 bild i timmen under en vecka eller med någon annan intervall. (T.ex 1 gång i min)

Finns det någon smart apparat eller annat sätt att göra det på?
Blir försäg svårt med batterier mm om man vill ha den under några dagar.
Kanske finns någon smart funktion i dyrare kameror? Själv har jag inte hittat något sånt i min kamera som är en EOS 550D

Ämnet kanske har tagits upp innan fast jag fick "Fatal error:" när jag försökte söka.

Jag rekommenderar den här:

http://triggertrap.com/products/triggertrap-mobile-kits/for-canon/

Enkel och prisvärd. Appen har många roliga funktioner.

Och så kommer någon nitisk jävel och anmäler dig för att ha satt upp en bevakningskamera ;-)

Och så kommer någon nitisk jävel och anmäler dig för att ha satt upp en bevakningskamera ;-)

Om det inte ens är tillåtet ute i skogen är det nog inte tillåtet att göra någonstans (på allmän plats) alls som lagen ser ut idag.

Men det kanske inte är omöjligt att få tillstånd av länsstyrelsen?

Jag känner en framstående timelapsefotograf och han lämnar helt enkelt inte kameran utan stannar kvar 4 timmar eller så. Fungerar inte så bra om det är flera dygn förstås :)

Om det inte ens är tillåtet ute i skogen är det nog inte tillåtet att göra någonstans (på allmän plats) alls som lagen ser ut idag.

Det krävs tillstånd om kameran är riktad mot allmän plats och riskerar att ta bilder av identifierbara personer. Riktar man den så att den t ex bara får med trädgården krävs inget tillstånd.

Det krävs tillstånd om kameran är riktad mot allmän plats och riskerar att ta bilder av identifierbara personer. Riktar man den så att den t ex bara får med trädgården krävs inget tillstånd.

Om trädgården är en enhustomt så stämmer det du säger.

Om det är en vanlig park, skog eller äng krävs tillstånd otroligt nog.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar