Annons

Ta bort grässtrå i naturbild

Produkter
(logga in för att koppla)

xlxl67

Aktiv medlem
Hej finns det ngt riktigt smart program/funktion för att ta bort detaljer ex ett grässtrå från ett foto.
Clone tool funkar inte rikktigt i detta läge. Har hört att det skall finna ett smart program för sådant här?

Anders Jensen, Moderskeppet, förklarar i sina kurser hur han med Photoshop frekvensseparerar för att klona bort saker utan att påverka strukturen. Just nu pågår frivisning genom Scandinavian Photo hans retusch av ögon mm, där han just frekvensseparerar. Annars är ett medlemsskap på Moderskeppet Guld ett alternativ.

En första sökning på Yuotube gav följande resultat, men har inte själv kollat om den är bra.

TouchRetouch

Hej finns det ngt riktigt smart program/funktion för att ta bort detaljer ex ett grässtrå från ett foto.
Clone tool funkar inte rikktigt i detta läge. Har hört att det skall finna ett smart program för sådant här?

TouchRetouch är en android app som kan åstadkomma det du vill. Jag har använt det med bilder i storleken 16mp och vet därför inte om den klara större upplöst bilder. Resultaten är dock riktigt bra men kan behöver viss manuell retouchering. Jag bifoga några små exemplar. En av dessa tillhör en medlem här på fotosidan som hade exakt samma frågerställning som dig :D

Bilagor

• PhotoGrid_1403805221193.jpg
    PhotoGrid_1403805221193.jpg
    352.8 KB · Visningar: 66
  • PhotoGrid_1403805422140.jpg
    PhotoGrid_1403805422140.jpg
    259.6 KB · Visningar: 63
TouchRetouch är en android app som kan åstadkomma det du vill. Jag har använt det med bilder i storleken 16mp och vet därför inte om den klara större upplöst bilder. Resultaten är dock riktigt bra men kan behöver viss manuell retouchering. Jag bifoga några små exemplar. En av dessa tillhör en medlem här på fotosidan som hade exakt samma frågerställning som dig :D

Det där görs ju enkelt med clone tool och/eller healing brush.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto