Annons

Ta betalt för reklamjobb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fröken_Grön

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag hoppas att jag ska kunna få hjälp av nån här på forumet :)
Kan ju börja med att berätta lite om mig själv.
Jag är 19 år och hoppas att jag någon dag ska kunna försörja mig som fotograf. Har tidigare pluggat foto 3 år på gymnasiet, fick göra lite fotojobb för bland annat Elmia, JC, smålandsbanken, Jönköpings innebandyklubb och annat (gratis). Fotar väldigt mkt på fritiden.

Nu ska jag göra ett fotojobb för en nystartad barnklädes-butik. Ska fota tre barn i studio. Bilderna kommer att användas bland annat i butiken i ramar och bland annat som annons i vår dagstidning (Jönköpings Posten) och jag tror det kommer bli en halvsida.

Är jätteosäker på vad jag ska ta för pris. Ser mig inte som en amatör men absolut inte som proffs heller. Tror att jag ska klara av jobbet riktigt bra och därför är det så svårt att veta hur mkt man ska ta för det.

Har ni några tips? Personen som jag ska hjälpa känner jag lite halvt och det gör också att jag inte vill ta för mkt betalt.

Tacksam för svar :)
 
Normalt är timdebitering & leverans av digitala filer men vill dom att du sköter printning/framkallning av bilderna till affären så kan timdebiteringen ex kombineras med materialkostnad för framkallningen som du gör ett påslag på.

Känns timdebitering krångligt så kan du alltid ta ett pris per styck/publicering & exempelvis företagsbilder för linköpingsposten brukar betala någonstans kring 600kr +moms/styck/publicering.

Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.