** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tävling igen??

Produkter
(logga in för att koppla)

prinsen

Aktiv medlem
Är det inte dags för lite tävlingar??
Saknar lite motivation för foto och känner att en tävling skulle kanske dra fram lite motivation igen...Eller varför inte ett tidslags foto igen.
Jag menar ett sådat som ni hade för ett tag sedan, Där alla deltagare tar en bild på just det ställe dom befinner sig vid e speciell tid.

Adam

jag är med som vanligt, eller vad sägs om 4 foton på samma plats vid fyra olika tidspunkter typ 8,12,16,24 på samma dygn.

Kul ide. Men de fyra tidpunkterna med samma plats skulle ju va jäkligt svårt för den som reser i jobbet och även för den som har ett läkarbesök eller något sånt något av klockslagen...

Ok Magnus. Skulle jag som ensam småbarnsmamma fixa det måste jag ju fota mitt hem/trädgård då. Iden är kul och jag skulle gärna vara med men tvivlar starkt på att jag kommer att befinna mig på samma plats de fyra klockslagen även om det är helg.

tänkte inte på det......

man om man säger plats eller människa/sak så .... vet inte faktiskt......det var en ide bara

Något som ändå är med alla klockslag alltså. Det låter vettigare:) Eller en annan ide, fota hela eller delar av sin frukost, lunch, middag, kvällsmat eller mellanmål. Tre bilder i en serie på saker vi ätit eller druckit under en viss dag.
Detta kräver ju inte att alla deltagare äter både lunch och middag, bara att man äter 3 ggr/dag.

Hmm, kanske inte var så intressant eller? Kanske ska hoppas att några fler ansluter sig och vänta med att sätta upp datum tills vi blir fler.

Förslag

Hum, eller så kör man få de tidigare förslaget att ta samma´plats vid ett flertal olika tidpunkter fast kanske under en länre period.
De kom ju kommentarer på att flera ggr under samma dygn skulle bli komplicerat, men om man ändrar de till kanske en vecka...
De borde ju vara lite lättare... Vad vet jag?!

Hur gör ni?

Haloj!

Låter skoj! Men hur brukar ni göra när ni bestämmer er för såna här "tävlingar". Alltså var visar ni upp och jämför bilderna?

Alla i sina egna album eller här i forumet och man liksom länkar till bilden, eller hur brukar ni göra?

tja en gång snackades med kodknapparna här så fick vi en sida att lägga upp dom på, det var den med klockslag, sist blev det länkar från forum till egna foldrar. (slipsutmaningen)

enligt mig funka det första bäst, beroende lite på att det var fler deltagande.

men som sagt jag hänger med på denna rundan också, det börjar strukturera sig lite nu i alla fall.

så typ 3 bilder på olika tidpunkter (blir det ju hur som helst) inom en vecka på ???????

Fotomaraton variant

Jag vet inte ens om man håller på med fotomaraton längre (24bilder på 24timmar) men man borde ju kunna göra en online variant.

fredag-söndag, tre bilder på tre teman, vilket tema som gäller publiceras på fotosidan 18:00 fredag, lördag och söndag.
Sen får man ju hoppas att folk är så ärliga att de inte gräver fram sina gamla bilder...

Är med på alla idéer.
Tycker det bästa vore om man hade en viss sida som alla la upp dem på.
Blir enklare om det är många som är med.

Mvh
Jonas

Re: Fotomaraton variant

wikman skrev:
Jag vet inte ens om man håller på med fotomaraton längre (24bilder på 24timmar) men man borde ju kunna göra en online variant.

fredag-söndag, tre bilder på tre teman, vilket tema som gäller publiceras på fotosidan 18:00 fredag, lördag och söndag.
Sen får man ju hoppas att folk är så ärliga att de inte gräver fram sina gamla bilder...

Den röstar jag för. Skitkul ide:)

Re: Fotomaraton variant

wikman skrev:

kul upplägg men det krävs ju att man är digitalmänniska då......

för en riktig mara har man bara 24 bilder dvs en rulle o kommer dom inte i rätt ordning så gäller den inte.

men jag gillar helt klart idén så den analoga fabrorn hänger på.

Nä, man behöver väll inte vara digital för att vara med, jag tänkte fota analogt...

Det blir ju lite öppnae regler eftersom vi är spridda över landet, man kan ju pröva både olika ideer och exponeringar, vilket är helt omöjligt i den riktiga maran.

Jag lyckades faktiskt få med en av mina bilder till juryns sista omgång för bästa bild i kategorin fasad ett år... undra om man kan leta fram den någonstans.

ok vem skall hitta på kategorier då ??

helt enkelt så här, jag skriver en nedan så får nästa som känner sig manad att lägga till en kategori den känner för. (visst då får vi se dom för tidigt men...)

1:Marknadsplats

vi tar o snackar med David Elmfeldt om plats att ladda upp bilderna till samt reklam för maran på startsidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar