ANNONS
Annons

Tävla i FOTO. Erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

davidh

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle pröva lyckan och skyndade precis iväg några bilder till Etapp 1. Rätt spännande måste jag säga!

Vad är era erfarenheter ni som varit med i tidningen FOTO's 'Årets Fotograf'. Hade varit intressant att höra! Positiva/Negativa/Framgångar/Motgångar/Övrigt såklart.

Kan en fotograf få fler än en bild publicerade i samma nummer, har det hänt?

Mahalo!

/David

Nix.. max 1 bild/nr blir "belönad"
Vet att Walter Grape fick 27 poäng i år, en elfte plats (Grattis Walter).

Jag ska själv satsa i år. Tycker gott de kunde utökat så varje deltävling hade ett tema.

Hej! Har i några år deltagit i "Årets fotograf"
tävlingen .Roligt att göra nåt' med bilderna man tar så dom inte bara hamnar i byrålådan .Första gången jag hade med en bild vart
jag otroligt glad . Tidningen låg uppslagen hela
tiden och jag var där o tittade ett par gånger om dan!
Roligast är det att ha ett tema att jobba med eller leta bland dom gamla bilderna om man har något som stämmer in på temat . Vid dom temalösa
gångerna är det svårt att veta vad för slags bilder man skall skicka , jag brukar skicka en blandad kompott svartvita bilder .
Tycker absolut du skall skicka bilder till tävlingen , det är en riktig kick att få en bild
publicerad . För mig tog det tog det ett tag innan
jag fick med min första bild , så om det inte lyckas direkt , fortsätt skicka in , vad som är
en bra bild är det som sagt delade meningar om .
Hälsningar Bengt

tycker det är synd att man inte kan vara med om man har digitalkamera.

Någon som vet hur eller vart man hittar deras tema kalender?
Adam

Ischlo Pischlo...

Någon som vet när sista datum för att skicka in är/var. Hade tänkt vara med i år, men glömde som vanligt bort tiden... /Martin

Lite sidospår men med tanke på att vi vi bland har kritiserat bedömningen av bilder i FOTOs tävling , speciellt vid omgångarna med tema, vill jag bara kommentera att på senaste temat "tidlöst"- tyckte jag att domaren gjort ett bra jobb- man såg en koppling till temat i alla vinnarbilder.

Hoppas ni som ger er på tävlingen kommande år ger norrmännen i topp på moppo!

Hej

ja det vore kul om norrmännens dominans kunde brytas!

På tal om Foto.. vad tyckte ni om 1600 talet omkring oss.. o vinnarna... 2:a platsen tyckte jag var helt bedrövlig, möjligtvis var juryns omdöme än värre...

Hälsningar
Johan
www.motljus.com

Adamlid skrev:
tycker det är synd att man inte kan vara med om man har digitalkamera.
Visst får man tävla med bilder från digitalkamera. Bara att printa ut på papper. Datormanipulerade bilder är ju tillåtna och dom kan ju vara tagna med digital kamera likaväl som skannade från analog kamera.

Olle

julgus skrev:
Hej

ja det vore kul om norrmännens dominans kunde brytas!

På tal om Foto.. vad tyckte ni om 1600 talet omkring oss.. o vinnarna... 2:a platsen tyckte jag var helt bedrövlig, möjligtvis var juryns omdöme än värre...

Hälsningar
Johan
www.motljus.com

Håller med, jag gillade inte vinnarbilden heller. Motiveringarna lät krystade och skulle man se bilden utan att veta om att den var med i en tävling på ett tema så hade man snabbt gått förbi.

2:a platsen känns mer motiverad och jag tycker tänket är rätt. Men alla elkablar gör och stolpar gör bilden för rörig.

/Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar