Annons

tänkte köpa en digital sony alpha av någåt slag

Produkter
(logga in för att koppla)
Klassiskt kamrativerkan önskan
Köp en billig kamera. Börja uppgradera med dyra objektiv. Sedan en dyrare kamera. sist en dyrare "pro" kamera
Hela tiden med ursäkten bara investera lite stegvis....... Precis va de vill

Alt sälj den befintliga och köp det systemet man vill ha. Några här på fs (ej jag dock) byter system ofta och hävdar att förlusterna är kontroler bara,,,,,,,
Det vore bättre att du skrev din vad du menar/vill istället för detta konstiga meddelande till ingen.
 
Det vore bättre att du skrev din vad du menar/vill istället för detta konstiga meddelande till ingen.

Sorry för att du inte förstår, det var det jag trodde jag skrev, var lite tids beg ang svaret kan varit detta.
Sedan kanske inte du läser vad jag menade.

Det var inte riktad till en specifik person utan till det allmänna svaren att behålla eller byta.

Det jag menade var att allternativet till att behålla sin instegskamera är att sälja allt och köpa nytt beg men mer åt det hållet man vill ha. Typ ljusstarkt etc

Och att det är ju såhär kameratillverkarna vill att vi ska agera. Köpa en billig instegskamera och sedan bygga på så att man är fast i systemet (fattningen, bajonetten).

Då ville jag belysa alternativet att man kan sälja det man ha och starta om med ett nytt system om man bara har en gammal instegskamera.
Rådet skulle då vara välj vilka system man kan tänka sig använda i framtiden (sensor kvalité, AF, pris, handhavande, möjligheter etc) sedan leta efter ett billigt ljusstarkt tele till någon av dessa och till det man hittar köper man ett kamera hus. Troligen förlorar man några hundralappar på att byta huset men det kanske det är värt om man valt ett system man vill ha.
 
Solklar betydelse RIkard :)
Problemet för Lotta är hon knappt har råd med objektivet hon "behöver".

O det är väl få av oss amatörer som köper ALLT man VILL ha när det kommer till tele.
Ett 200/2,0 eller 120-300/2,8, mums men knappast så att jag någonsin kommer köpa ett 200/2,0 om jag inte råkar vinna pengar, MYCKET pengar.
120-300.... ja kanske om barnen fortsätter med fotboll.
 
Har man inte råd så är det svårt. Händer mig ofta :)

Det bästa är kanske när frågan uppkommer att ange hur mycket man kan täka sig lägga ut i kontanter
Är det 4000 köp ett beg 70/80-200 2,8 finns på blocket
Är det 2000 köp kanske ett 50 och ett 135 1,x-2.8
Är det <1000 köp ett manuellfokuserande med adapter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.