Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tänk om du fick 150-tusen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Timvvl

Avslutat medlemskap
Vad hade du handlat för kamera grejor om du fick 150-tusen spänn?

Detta hade jag köpt ;D
 

Bilagor

  • Camera.jpg
    Camera.jpg
    24.3 KB · Visningar: 1,160
  • Camera Lomo.jpg
    Camera Lomo.jpg
    18.5 KB · Visningar: 1,159
jag skulle köpa en värstingskrivare och en canvas skrivare.
Sedan skulle jag spara pengar till färgpatroner, papper och canvas.
och en slant till näste generation av 5D

Petter ...
 
Det är bra! Man ska ha drömmar. En onödig men lite kul tråd.
Ganska bra val tycker jag nog. Möjligen skulle jag skippa något av objektiven till förmån för en Mark 3 (eller vad den nu kommer att heta)
 
Jag tycker i alla fall att 150k är för snålt. Om man ändå ska fantisera varför inte få 850 000:-?
 
eller föresten
En digitalkonvertering av pappas gamla Nikon F2.
Det finns inget skönare att fotografera med än den.
Alla reglage på rätta stället, ingen fåning automatik.
Ljudet vid exponering och känslan i den fantastiska finmekaniska konstruktionen.
Men jag har för länge sedan gett upp det analoga blaskandet.

Petter ...
 
Eventuellt så skulle jag köpa mig en 35/2, men annars inge kamerautrustning alls. Däremot skulle jag köpa mig en resa i Indien i nåt halvår o fota med den utrustningen jag redan har. ;P
 
Jag skulle köpa 1DX samt EF 70-200 IS II L, Kommande EF 24-70L, EF 16-35 f2.8 II L, EF 100 IS L Macro, EF 50 f1.2 L, EF 85 f1.2 L, 1,4x III converter, 2,0x III converter

Tror det borde klara sig under denna summa.

/ Stolpe
 
Måste det vara Canongrejor? I så fall skulle det väl bli nästa generations 5D samt en tur till verkstaden för att permanent konvertera den till PK bajonett. Annars troligtvis en Sinar P utrustning och en massa film :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.