Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Systemkamera?
- Trådstartare Frozzare
- Start datum
Martin-B
Aktiv medlem
Frozzare skrev:
Är det bra med en system kamera som kan ha vanliga AA-Batteri? Eller är det bättre med annat batteri till kameran?
Vilken kamera syftar du på?
Frozzare
Medlem
Jo jag vet det är inte det som är det stora problemet. Jag har tidigare haft en kamera med separata batterier. Men liksom om några veckor ska jag på ett stort scoutläger. Å jag vet inte ifall vanliga AA är bra att då? Kanske skulle vara bättre med separata batterier 2 st? det klarar man sig ju på? Hur bra är då AA batterier på en kamera? håller dom länge? eller måste man byta dom ofta?
KGS
Aktiv medlem
En fördel med AA-batterier är att du alltid kan få tag i dem. Jag klarade mej över Karlsbron i Prag på en uppsättning billiga sådana en gång.
Köp en uppsättning dyra Duracell o ha i fotoväskan om olyckan skulle vara framme och alla laddbara är slut. De håller länge, så det gör inget om de blir liggande ett par, tre år.
Uppladdningsbara AA har blivit riktigt billiga, nackdelen är att de självurladdar, så det är bättre att ha tre uppsättningar som du laddar regelbundet än tio som ligger o laddar ur i kameraväskan.
Köp en uppsättning dyra Duracell o ha i fotoväskan om olyckan skulle vara framme och alla laddbara är slut. De håller länge, så det gör inget om de blir liggande ett par, tre år.
Uppladdningsbara AA har blivit riktigt billiga, nackdelen är att de självurladdar, så det är bättre att ha tre uppsättningar som du laddar regelbundet än tio som ligger o laddar ur i kameraväskan.
Frozzare
Medlem
Juste en annan fråga jag har tänkt på om Pentax K100D är. Att på www.pentax.se när man läser om kameran så står det att den kan ha SD och SDHC kort. Fast när man läser på t.ex www.dustinhome.se så står det att den bara kan ha SD kort? Ska man tro på det som står på pentax hemsida då?