ANNONS
Annons

Systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Frozzare

Medlem
Är det bra med en system kamera som kan ha vanliga AA-Batteri? Eller är det bättre med annat batteri till kameran?

Då kan du sluta oroa dig! Säg bara i butiken att du vill ha laddningsbara batterier och en laddare när du köper kameran, kostar inte mycket.

Senast ändrad:
Jo jag vet det är inte det som är det stora problemet. Jag har tidigare haft en kamera med separata batterier. Men liksom om några veckor ska jag på ett stort scoutläger. Å jag vet inte ifall vanliga AA är bra att då? Kanske skulle vara bättre med separata batterier 2 st? det klarar man sig ju på? Hur bra är då AA batterier på en kamera? håller dom länge? eller måste man byta dom ofta?

Är det typ Uniross laddningsbara batterier så håller dom ett tag. Vart lite ledsen när jag såg att den inte hade laddningsbart batteri :S

Kameran är det inget fel på :) Men visst är batteriackar att föredra. Dock räcker K100:an rätt långt med ett par bra laddningsbara.

En fördel med AA-batterier är att du alltid kan få tag i dem. Jag klarade mej över Karlsbron i Prag på en uppsättning billiga sådana en gång.

Köp en uppsättning dyra Duracell o ha i fotoväskan om olyckan skulle vara framme och alla laddbara är slut. De håller länge, så det gör inget om de blir liggande ett par, tre år.

Uppladdningsbara AA har blivit riktigt billiga, nackdelen är att de självurladdar, så det är bättre att ha tre uppsättningar som du laddar regelbundet än tio som ligger o laddar ur i kameraväskan.

Juste en annan fråga jag har tänkt på om Pentax K100D är. Att på www.pentax.se när man läser om kameran så står det att den kan ha SD och SDHC kort. Fast när man läser på t.ex www.dustinhome.se så står det att den bara kan ha SD kort? Ska man tro på det som står på pentax hemsida då?

Jag kollade på steves digicams och den tar SDHC kort. Om du känner att du behöver minneskort över 2GB. Har själv 1GB kort och det får ju plats ganska många bilder på det här kortet.

Okej det var bra xD nä men jag köpte fel kort till min kamera jag har ;P och jag ville endå ha ny kamera så det vore ju bra om den hade SDHC kort då ju.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar