Jag skulle inte välja någon av de där för att använda till i första hand produktfoto.
En ganska viktig sak när man ska jobba mycket med produktfoto är att kunna komponera bilden bekvämt, och det gör man inte bäst med titthålssökare, utan direktvisning på en skärm som man kan ställa in i bekväm vinkel är en mycket bra finess.
Kamerorna du pekar på är i och för sig helt dugliga, men jag skulle föredra en smalare bildvinkel än man får med 55 mm, och det finns längre kitobjektiv både till Nikon och Canon, om man vill välja något av deras hus. Budgeten kanske inte håller där, men man får ett bättre ägnat verktyg. (Förslagen med kompakt hängde ihop med budget.)
Om man håller sig till instegsmodeller av de två stora skulle jag i första hand se Nikon D5100 med 18-105. Kompletterar man den med en närbildslins för att ta föremål som är små, så har man en utrustning som är både ganska bekväm att använda och förhållandevis billig. Canon har inte en motsvarande i instegssegmentet. Men det placerar kameran på ungefär dubbla budgeten som är föreslagen redan innan ett stativ har kommit in i bilden.
Jag tror inte riktigt på att välja efter en budget när man vill ha vissa egenskaper, men det går att få lämpliga egenskaper bland kompakt- och långzoommodeller inom ramarna som du har nämnt. Med en sådan kamera klarar man sig faktiskt med ett stativ för ett par hundra, medan en DSLR kräver ett stativ i högre klass. Det finns prisvärda stativ, som de billigaste i
den här listan. När man ska använda det uteslutande för produktfoto är det inte nödvändigt att kunna få upp kameran i ansiktshöjd när man står upp. En höjd på omkring 120 cm utan att dra upp pelaren kan räcka. Men man ska undvika alltför klena stativ. Om man satsar taktiskt på stativet kan man ta ett betydligt dyrare, de håller länge och man har dem kvar i decennier.
Om man klarar att leva med att använda titthålssökaren, vilket kräver att man sätter sig ner eller krummar ryggen när man ska titta i sökaren, så duger också kamerorna som du pekade på, men det är bättre att välja ett objektiv med längre längsta brännvidd, minst 70 mm, så att man kan backa en bit. Om objektivets närgräns inte räcker när man ska fotografera i ljustält kan man enkelt fixa det med en närbildslins av enklaste slag.