Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Systemfel A100

Produkter
(logga in för att koppla)

Waterside

Aktiv medlem
Hej

När jag var ute och fotade idag så hände något som inte drabbat mig tidigare. Jag fotade i RAW+JPEG läge och när jag tog en bild så låste sig kameran fullständigt. På skärmen stod det "Systemfel" och samtidigt blinkade den röda lampan som indikerar att det skrivs på minneskortet. Det gick inte att stänga av kameran, utan jag var tvungen att ta ur batteriet och sedan starta om. Vissa av inställningarna var då nollställda. Dock verkar inte bilden jag tog blivit korrupt eller att det blev fel på minneskortet, vad jag kan avgöra än så länge.

Någon som drabbats av samma sak? Har senaste firmware. Kan man göra någon typ av felsök? När jag startade om kameran så gick det bra att plåta igen utan att systemfelet dök upp igen. Förhoppningsvis ett tillfälligt fel, om än irriterande.

Mvh
Joakim

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto