Annons

Systembyte - budget 30k

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du kan tänka dig begagnat så skulle jag rekomendera en sådan här uppsättning...

- 5D för ungefär 10k i fint skick

- 70-200 2.8 IS begagnat cirka 12k, kan kombineras med en Canon närbildslins (lite dyrare dock)...

- Vidvinkel kan vara lite klurigare, när man hört allt om Canon's vidvinkel optik, men 16-35 2.8 version I är tillräckligt bra anser jag, brukar kosta 7 tusingar kanske åtta.

Tycker du får ett tillräckligt bra spann där, 70-200 på en 5D anser jag vara perfekt för bla porträtt, och personligen skulle jag inte sakna spannet mellan 36-69mm särskilt mkt...

...
och personligen skulle jag inte sakna spannet mellan 36-69mm särskilt mkt...
Personligen skulle jag sakna just det spannet allra mest! :)
Gick länge omkring med enbart ett 35-70/4 på kameran (analog). Dessförinnan var det 50 mm under flera decennier (det är ju inte för inte som de flesta fotografer genom tiderna ansett 50 mm vara normalobjektiv för 24x36 mm bildformatet)...

Tack än en gång för alla tips!

Jag är som sagt inte i akut behov av nytt system utan siktar på att tänka efter noga och köpa under våren. Eventuellt i flera omgångar.

Nu verkar mitt största problem vara om jag ska satsa på fullformat eller mera och bättre optik till en APS-C. Får väl traska in i närmaste fotoaffär och gå på magkänsla.

Bra "cool´t" beslut att va "cool" och vänta .

Efter mässan kommer du ha klart mer info att utgå ifrån...Och troligen billigare priser på dom saker som blir på "väg ut" då nytt kommer ...Dom gamla modellerna blir ju knappast dyrare i alla fall efter mässan...

och du kommer garanterat inte missa mässan.. Forumet kommer surra som en bikupa...Hehe

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto