Annons

Synpunkter - Sälja min Nikkormat & Teleobj?

Produkter
(logga in för att koppla)

DigiDani

Avslutat medlemskap
Hej allesammans, jag har en fråga till ni som vet.

Jag har ärvt min pappas Nikon Nikkormat FT (4221410) med Nikkor-S Auto 35mm/2.8 (308220).

Dessutom finns ett RMC Tokina 75-260mm/4.5 (7701317) Teleobjektiv med.

Det var längesedan jag gick fotokursen och lika länge sedan jag fotade analogt. Jag har läst en del trådar om Nikkormat och inser att denna har en hel del nostalgivärde för många, och för de som aktivt använder analoga systemkameror verkar dessa vara kul att använda. Dessutom verkar teleobjektiv vara rätt så dyra.

Om jag skulle sälja dessa hur mycket tror ni att de är värda?

Mvh Daniel

Bilagor

• p10008860.jpg
    p10008860.jpg
    24.9 KB · Visningar: 185
Kolla priserna på Amerikanska e-bay, här i Sverige får du ingenting, här har vi inte fattat att det kommer bli värde i gammla analoga fotoprylar ännu, sen finns det inte så många samlare här.

Men skall prylarna vara värd något för samlare så skall dom vara i väldigt bra skick, närmast nyskick på prylar i den ålder du har, sen är kromade hus betydligt mindre värda om det finns en svart variant, och det finns det i ditt fall, objektivet är nog värt mest, och då menar jag 35 nikkorn, tokinan är helt värdelös skulle jag tro.

Varför inte behålla kameran, en Nikkormat med en fast 35'a är en rolig kamrat med en S/V rulle film i, den tål mycket stryk också, själv har jag en gammal Canon F1'a liggandes i handsfacket i bilen året om, bra att ha till hands ibland.

Lycka Till och God Jul.

/kent

Senast ändrad:
Tack

Hej Kent, tack för din återkoppling. Intressant, jag trodde nästan att Tokinan var den mest värdefulla då man sett priser på en del teleobjektiv.

Jag ska kolla ebay men tror inte det är värt att skicka en kamera heller. Frakten är rätt dyr.

Helt rätt, den skulle kanske må bättre av att få bo i bilen eller på landet som reservkamera. Tänkte sälja för att jag inte använder den själv och nån annan kanske skulle uppskatta den mer. Men den är ju rätt så charmig.

Tack för julhälsningen! Hoppas du har en kanonjul du också.

Vh Daniel

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto