geronimo13
Aktiv medlem
Magnuz skrev:
Om 42nd och 17th streetphoto är bluffmakare har jag ingen aning om, det måste du bilda dig en uppfattning om själv, men 42nd street photo var en liten butik i alla fall, och han blev putt när jag sa att jag bara ville köpa kamera och inga överprissatta tillbehör, och det tyder väl på att han hade liten mariginal på kameran, och den var det inget fel på som sagt, det var en ixus 500 så jag vet inget om hur de är på objektiv... däremot har jag bara hört gott om BHPhoto... jag hade som sagt handlat där eller på beachcamera i new jersey som ligger en bit utanför stan mot Newark flygplatsen, men det kostar ju att ta sig dit också...
Vad jag läst om på dpreview.com också är att det finns ett antal småbutiker i brooklyn som är bluffmakare, men de på manhattan är nog ändå ok tror jag... Men tänk också på att din tid är kanske dyrbar och om du vill offra massa tid och ev. taxipengar på att åka runt till oseriösa butiker och sedan ändå äka till bhphoto.......
/Magnus
Åk direkt till BH, i princip alla prylar i lager och framme så man får klämma och testa. Även väldigt kompetent personal. Fick ett otroligt bra bemötande när jag va där senast.