Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

synpunkter på prisoffert d80

Produkter
(logga in för att koppla)

Mnemonic

Ny medlem
offert på nikon d80

var inne hos min lokala handlare och fick pris på ett ( nybörjar-kitt)

d80 med nikon 18-70 af-s dx.
sandisk ultra II 2GB
hoya 67mm 1b hmc
(väska) lowepro nova 2 aw

till ett pris av 14500kr

nu till saken att jag inte vill köpa online, utan föredrar personlig kontakt på min ort, men är detta ett överpris? hur mycket är det skäligt att betala?

vill ha hjälp med att bestämma mig för ett eventuellt kameraköp i morgon.

jag vill köpa av en lokal handlare här i stan (känns bättre för mig med personlig service).

frågan är hur mycket mer ska man behöva betala än om man köper av en billig online-butik?

(kan man tänkas att kunna pruta lite)?

Jag har fått en offert på en d80 med 18-70 optik.

sandisk ultra II 2GB.

hoya 67mm 1B hmc.

väska lowpro nova 2 aw.

pris 14500kr.

Du kan ju säga till dem att du hittat samma paket för 12 995 kr i en annan butik men att du är beredd att pröjsa t.ex. 13 500 kr. Det är ju upp till dem om de vill sälja eller inte men man kan ju inte kalla det för skambud direkt. Värsta scenariot är ju då att du får ge dig och pröjsa 14500 kr.

Notera också att Scandinavian Photo inte är blott en "billig online-butik" utan en seriös, välrenommerad fotofirma som också har butiker "IRL".

Förstår inte din andra fråga riktigt... Du skrev en fråga och du fick svar från Andreas Hansen.

Sedan kommer nästan en identisk fråga igen...?

Din affär erbjuder dig paketet för 14.500:-

Scandinavian Photo med onlinebutik och riktiga butiker i Stockholm, Göteborg och Bankeryd erbjuder tydligen ett liknande paket för 12 995:-

Det är väl bara du som kan avgöra om det är värt mellanskillnaden att köpa paketet i din hemby istället för online eller via dessa tre butiker.

Du får ju tydligen batterigreppet oxo på scandinavian men inte filtret? Bg kostar väl upp emot 2000:- bara det? Inte mycket att tveka på tycker jag ... JANNE

Egentligen är det rätt otroligt att ett "nybörjarkit" kan betinga nära 15 lax, ett nybörjarkit i slutet av analogeran kostade väl 2995:- eller nåt...

ANNONS