Min spontana tanke hittills: DHS är ett slag i luften som har stor betydelse för ett relativt få antal medlemmar. FS kommer att fortsätta som tidigare hur det än blir med DHS.
För tre-två år sedan hade jag jublat över denna uppfinning, äntligen något seriöst på FS! Missnöjd med både bild- och kommentarskvalitéer som jag var.
Men nu har jag resignerat, eller insett att det inte kan bli bättre -åtminstone inte på så kort tid som jag önskade. Jag fick anledning att påminna mig själv om den gamla sanningen "Det enda du kan förändra är dig själv, och hoppas på att du därmed förändrar andra".
Min förändring består i att söka inspiration och utmaningar på andra ställen än på FS, och det har lindrat min frustration betydligt.
Jag är fortfarande kvar på FS givetvis, men som snålmedlem. Att få bekräftelse här är av mindre värde. Men att ge bekräftelse är så lätt, därför stannar jag kvar. Fast jag har konstaterat att hjälpmedel som DHS inte är nödvändigt för att ge bekräftelse, eller motsatsen.
Kort sagt, för mig blev det bara en länk till i min browser. Plus ett par underhållade diskussioner förstås.