Annons

Synkningen med Studioblixten.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Lite pinig fråga detta när man är van fotograf å jobbar i studio..
MEN.. Jag bytte kamera till Nikon D2X. Jag får inte till Synkningen
med Mina blixtar.. Blixtarna slår till för TIDIGT.... så när kameran tar
har blixten redan skjutit av...... Varför å hur kan de göra det??
När jag använde D70s å D90 fingerade det ju...

Har någon en aning?

Hej.

Lite pinig fråga detta när man är van fotograf å jobbar i studio..
MEN.. Jag bytte kamera till Nikon D2X. Jag får inte till Synkningen
med Mina blixtar.. Blixtarna slår till för TIDIGT.... så när kameran tar
har blixten redan skjutit av...... Varför å hur kan de göra det??
När jag använde D70s å D90 fingerade det ju...

Har någon en aning?

Triggar du blixtarna med en kamerablixt?

Om du gör det behöver du ställa om blixten till manuellt läge, annars kommer förblixten att trigga studioblixtarna i förtid.

Triggar du blixtarna med en kamerablixt?

Om du gör det behöver du ställa om blixten till manuellt läge, annars kommer förblixten att trigga studioblixtarna i förtid.

Ja visst... såklart den gör.. :) Attans, tänkte inte på den förblixten. använder SP 900 som bakspott med sändare från kameran.

Men även utan den synkar det lite kass.. ska jag ställa in på kameran det eller förstör det andra tagningar utan studio blixten?

Ja visst... såklart den gör.. :) Attans, tänkte inte på den förblixten. använder SP 900 som bakspott med sändare från kameran.

Men även utan den synkar det lite kass.. ska jag ställa in på kameran det eller förstör det andra tagningar utan studio blixten?

Med SB-900 inställd på "M" brukar det inte vara något problem att trigga studioblixtar. Synktiden brukar vara 1/250 sek som kortast, men prova gärna med längre tid om du inte har så mycket annat ljus som stör. (Vid Längre slutartider blir det omgivande ljuset mer framträdande)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar