Annons

Svensk eller engelsk version, vad har du & varför???

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Jag har CS3 i engelsk version, men ska i framtiden uppgradera mig. Har du svensk eller engelsk version & varför har du valt det du har? Har du provat både &, och efter det valt bort det ena för att det andra var mycket bättre/enklare.......
 
Den engelska, bara för att det finns många bra och kul "tutorials" på nätet som alla är på engelska. Då blir det lättare att följa med.

Om man inte är intresserad att att kolla in tips och tricks på nätet, kan man ta den svenska versionen.

Hemma har jag den engelska, på jobbet den svenska.. jag föredrar den engelska överlag
 
Det har blivit den engelska just för att jag är på så mycket engelskspråkiga forum, och för att den första versionen och första Wow-boken jag köpte var på engelska.

Nu finns ju översättningar på nätet om man undrar över nåt verktyg eller filters namn.
 
Det har blivit den engelska just för att jag är på så mycket engelskspråkiga forum, och för att den första versionen och första Wow-boken jag köpte var på engelska.

Nu finns ju översättningar på nätet om man undrar över nåt verktyg eller filters namn.

Hej,
finns dessa översättningar i någon sammanställd form? Har du möjligen en bra länk?
I så fall tackar jag på förhand!
mvh/Bengt
 
Är du van att arbeta i den engelska så kan du ju redan det. Jag har arbetat i den engelska i.. ja minst 5 år. Skulle hjälpa en kollega som hade en svensk... blev lite rörigt kan jag lova. Jag tycker det är bättre med den engelska precis som de andra skriver så de flesta ställen på nätet (även svenska sidor) använder de engelska uttrycken. dessutom har du stor hjälp av att kunna terminologin om du ska använda vissa redigeringsprogram för film tex. många av dem finns inte på svenska och mycket av det du gör i ps gör du även i dessa program...
 
Jag använder uteslutande engelsk version.
Vanesak och mycket av hjälpen som finns är på engelska.
Det är dessutom så att man inte alltid kan få svensk version. Det leder till att man får en mixad miljö och det stör mig.
Sedan är ju ofta översättningarna till svenska så skrattretande ibland så man ju inte får något gjort ;-)
 
Engelsk, eftersom jag råkade få tag i en billig engelsk licens. Och jag ser inga problem med det.

Lite tråkigare att också min Indesign är engelsk, eftersom jag är van vid att arbeta i det programmet på svenska. Å andra sidan är jag såpass rutinerad att jag vet var det jag behöver finns.
 
Kan man engelska finns det inga anledningar att köra på svenska. Fördelarna med engelska är att det är mindre risk för taffliga översättningar, större chans att hitta hjälp när något går fel och lättare att förstå instruktioner.
 
Jag har CS3 i engelsk version, men ska i framtiden uppgradera mig. Har du svensk eller engelsk version & varför har du valt det du har? Har du provat både &, och efter det valt bort det ena för att det andra var mycket bättre/enklare.......

Köpte svensk, men "nedgraderat" till engelsk. Uppdateringar blir c:a 500:- + moms billigare.
Kan jag få tag på en USA-variant på uppgradering (ex v via B&H) så blir det ändå mycket billigare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.