Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sven Nykvists bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

tsienni

Aktiv medlem
Hej,

Jag undrar om Sven Nykvists bilder har visats i något galleri här i Stockholm. Dessutom jag uppskattar att veta om det finns en utställning med bilder från dokumentärt arbete som fokuserade på Rinkeby eller Rosengård.

Tack på förhand på din tips!

/ Tsienni

Han är väl mest känd för sitt filmfoto, men i det kan man se mycket av stillbild. Vet inte om det visats stillbilder av honom på något galleri över huvud taget?

Nykvists stil från hans stillbilder är så trollbindande vacker och beundransvärd. Man verkligen ser fram emot att få en chans att titta på hans bilder i tryck. Dags att etablera en stiftelse i sitt namn kanske?

Tack, Nils. Var finns Uffes Källare, by the way? Växjö eller? Hoppas att din utställning blir en succé. :)

/ Tsienni

Min utställning var en kort period i våras och Uffes Källare ligger i Växjö. Ingen succé direkt (sålde tre av bilderna) men jag förlorade inget på den eftersom jag också fick ett stipendium från min fackförening. Undrar var du sett stillbilder av Sven Nykvist? Är det inte bara utdrag ur fimerna som visats? Jag är också en beundrare av hans filmfotograferingskonst som även stillbildsfotografer kan lära mycket av. Skulle vara fint om stillbilder visades någonstans!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar