Nattfotograf
Avslutat medlemskap
Hejsan!
Jag söker råd och tips om hur jag kan göra finaste och bästa utskrifter med mina skrivare.
Jag skriver oftast ut svartvita porträtt.
Kan jag optimera min utskrifter genom att?
Jag tycker att skrivarna är bra och skriver ut fint, självklart vill jag ha en av Epson A2skrivare men får vänta lite med det.
Jag skulle vilja optimera mina svartvita utskrifter så bra som möjligt och få ut bästa
möjliga resultat. Jag funderar på om jag skall
nyttja profiler.nu för att få en skrivaprofil men vet inte om det ger ngt resultat? Skall jag köpa ett annat sorts matt papper för att får bättre resultat?
Jag brukar oftast använda jpgfiler när jag skriver hemma tycker inte att det blir ngn skillnad på utskrifter hemma om jag anävnder tiff?
Skrivare 1:
Epson 1290s
Jag brukar skriva ut på
"Epsons Archival Matte paper"
-------------------------------
Skrivare 2:
Epson stylus photo R220
Jag söker råd och tips om hur jag kan göra finaste och bästa utskrifter med mina skrivare.
Jag skriver oftast ut svartvita porträtt.
Kan jag optimera min utskrifter genom att?
Jag tycker att skrivarna är bra och skriver ut fint, självklart vill jag ha en av Epson A2skrivare men får vänta lite med det.
Jag skulle vilja optimera mina svartvita utskrifter så bra som möjligt och få ut bästa
möjliga resultat. Jag funderar på om jag skall
nyttja profiler.nu för att få en skrivaprofil men vet inte om det ger ngt resultat? Skall jag köpa ett annat sorts matt papper för att får bättre resultat?
Jag brukar oftast använda jpgfiler när jag skriver hemma tycker inte att det blir ngn skillnad på utskrifter hemma om jag anävnder tiff?
Skrivare 1:
Epson 1290s
Jag brukar skriva ut på
"Epsons Archival Matte paper"
-------------------------------
Skrivare 2:
Epson stylus photo R220