Annons

Svarta små prickar på fokus skivan Canon 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

laynus

Ny medlem
Hej!

Hämtade igår ut min Canon 600D som har varit på lagnin sedan efter julen pgr av tappad.

Skickade in den via netonnet som skickade den till Assist Örebro som sedan bytte Mirror box och screen foucusing utförde Trimmning och funktionskontroll.

Nu dagen efter så ser jag att det är som små svarta prickar i hörnen av fokus skivan. Betyder det att dom släppt in damm under arbetet?

Har du ens tittat in i ditt hus nångång? Det är INTE tätt upp mot prismahuset.

Så, sår man in skräp (vid objektivbyte eller annat) så kan det med löätthet hamna på fokusskivan.

Jo jag har tittat in i mitt hus flertal gånger.
Men det jag tycker är konstiga är att de är skräp där inne även fast dom har byt fokusskivan och jag har bara satt på objektivet en gång nu efter den har blivit lagad.

Försökte blåsa rent de med en blåsbälg men dom svarta prickarna försvann ändå inte.

Många verkstäder har oskicket att använda tryckluft för att blåsa rent kameran, då trycker de upp dammet i okularet. Hänt mig två gånger, bl a Intervision i Solna. De fick ta tillbaka och skruva isär och göra rent. Påverkar inte bilderna, men är störande

Många verkstäder har oskicket att använda tryckluft för att blåsa rent kameran, då trycker de upp dammet i okularet. Hänt mig två gånger, bl a Intervision i Solna. De fick ta tillbaka och skruva isär och göra rent. Påverkar inte bilderna, men är störande

Hmm ja, låter som de som blivit med min kamera med. O jag har testat kvallitén och den blir bra på bilderna som du säger, Tog dom något extra betalt för att göra rent de?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar