perstromgren
Aktiv medlem
kittykitkat, nu verkar det ju som att du har fått en efterlängtad anledning att uppgradera kamerahus ( ), men har du kollat Martins tips om spegeln?
Per.
Per.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kittykitkat, nu verkar det ju som att du har fått en efterlängtad anledning att uppgradera kamerahus ( ), men har du kollat Martins tips om spegeln?
Per.
Där bakom sitter slutaren, men hur den lyckats spricka är svårt att begripa. Har du tappat kameran? Känns ganska osannolikt att både spegel och slutare ger upp precis samtidigt.Verkar som att problemet är spegeln Tack Martin!
plockade väck optiken och ruckade lite försiktigt på spegeln,nu försvann "err" men har fortfarande en svart suddig skugga över fotot,dock mer till vänster ,var centralt förut....
Hittade nog felet nu -när jag lyfter upp/bak spegeln är det sprucket bakom alltså i det svarta om ni förstår hur jag menar-undrar om det kan vara det som orsakar felet med det svarta strecket?
Nej ,har inte tappat den
Det vart svart i sökaren och avtryckaren hängde sig under fotografering jag höll i kameran med båda händerna vid tillfället .
När jag bläddrar igenom fotona ,seriebildstagning på travande häst syns tydligt hur det helt plötslig uppkommer den här svarta skuggan,det är inte svart i sökren nu alltså,och det går att använda kameran efter att jag petade på spegeln,men den är ju inte fungerande direkt..
lameller? det här ser ut som en spricka sitter lodrätt mot vänstra kanten,trodde först att det var ett hundhår eller liknande som kanske smugit in när jag plockade väck optiken.
får se om det här fungerar
En spricka i vad? Det konstiga är att man brukar se slutarlamellerna (oftast 3 stycken), men i din bild är det bara en enda stor yta bortsett från den sneda linjen.Det är inget hundhår,trodde det först men det är en spricka..
Vad visar bilden egentligen? Sensorn, eller slutaren, eller spegeln?