Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sv/v film som framkallas i C41-process
- Trådstartare ariadne
- Start datum
Snapphaneledaren [E.F.S]
Aktiv medlem
När man inte har tillgång till labb som klarar svart/vit eller om man vill ha en film med dom egenskaperna som T400CN äger. Den är en väldigt fin film, men även om den framkallas i C41 så vill man inte att dom kopierar filmen på färgpapper eftersom du får färgstick.
Jag har använt den några gånger och är mycket nöjd med resultatet.
Jag har använt den några gånger och är mycket nöjd med resultatet.
klerk
Aktiv medlem
Jag har också mycket positiva erfarenheter med denna film. Negativen ser helskumma ut, men bilderna blir ypperliga. Kanske saknar dom lite kontrast, men det har nog mer med kopieringen att göra än filmen. Oerhört bra skärpa och nästan obefintligt korn kan vara bra att veta också.
Orelle EFS
Aktiv medlem
Jag körde 3 rullar på nyårsaftonsfesten
vi får se om jag var " up to the challenge" alltså kunde ta bra bilder då
Under "normala" förutsättningar har även jag bra erfarenheter av denna filmen dock så brukar jag bara dra neggen så några foto på papper har jag inte sett av denna film.
God fortsättning på det nya året gott folk!!
vi får se om jag var " up to the challenge" alltså kunde ta bra bilder då
Under "normala" förutsättningar har även jag bra erfarenheter av denna filmen dock så brukar jag bara dra neggen så några foto på papper har jag inte sett av denna film.
God fortsättning på det nya året gott folk!!
Orelle EFS
Aktiv medlem
oj vad bra de blev
var bara tvungen att säga att bilderna från nyårsaftonen blev riktigt bra och jag kommer nog till att lägga upp någon så att ni kan se resultatet
så fort jag får tid att scanna
var bara tvungen att säga att bilderna från nyårsaftonen blev riktigt bra och jag kommer nog till att lägga upp någon så att ni kan se resultatet
så fort jag får tid att scanna
Orelle EFS
Aktiv medlem
lite skryt blev det
oj det lät mer som skryt än vad jag menat men bilder na blev faktiskt riktigt bra och inte bruna direkt vilket det gärna kan bli med denna filmen
oj det lät mer som skryt än vad jag menat men bilder na blev faktiskt riktigt bra och inte bruna direkt vilket det gärna kan bli med denna filmen
Festfotografen
Aktiv medlem
Jag har inga bra erfarenheter av (Kodak T400CN) negativen är väldigt mjuka och det är svårt att få nån riktig stuns i kopiorna även om jag kopierar själv men det kanske är en vanesak
Senast ändrad:
joakim_victorin
Medlem
BW C41 film
Jag vill slå ett slag för en fantastisk B&W C41-film. Ilford XP2 400 super. Jag har själv kopierat 60x50 kopior med ett kort som är otroligt för en 400 film. PS. använder dock mellanformat 6x7.
Kodak T400CN och Kodak Portra 400 BW har jag inte lika possitiva erfarenheter med. Portran har jag aldrig lyckats få bra på svartvitt papper, men riktigt bra på färgpapper (med svag ton).
Jag har övergått helt och hållet till Ilford XP2 400...Den är rätt billig också, vilket inte gör saken sämre...
PS. Ilford XP2 400 är rätt mjuk i sin framtoning, vilket passar mina bilder bra...men kanske inte dina bilder?
Se resultat...De funkar bra att skanna också...
Jag vill slå ett slag för en fantastisk B&W C41-film. Ilford XP2 400 super. Jag har själv kopierat 60x50 kopior med ett kort som är otroligt för en 400 film. PS. använder dock mellanformat 6x7.
Kodak T400CN och Kodak Portra 400 BW har jag inte lika possitiva erfarenheter med. Portran har jag aldrig lyckats få bra på svartvitt papper, men riktigt bra på färgpapper (med svag ton).
Jag har övergått helt och hållet till Ilford XP2 400...Den är rätt billig också, vilket inte gör saken sämre...
PS. Ilford XP2 400 är rätt mjuk i sin framtoning, vilket passar mina bilder bra...men kanske inte dina bilder?
Se resultat...De funkar bra att skanna också...
Bilagor