Dennis_R
Aktiv medlem
Nu är det så att jag har sålt _all_ min kamerautrustning. Det jag hadde innan var en D70s plus ett par objektiv osv. Anledning till att jag vill byta till canon är pga objektiven. Jag tycker att nikon ligger efter när det kommer till att ha USM/AF-S i sina objektiv. Sen är det även ett halvsvagt sug efter FF. Men sen vet jag inte ifall det riktigt är värt priset. Därför vill jag ha lite feedback från er vad ni tycker är prisvärt. Min farsa bor i USA och jag kan få allt till mycket förmånliga priser jämfört med här i sverige så tro inte att jag köper stöldgods eller nått
Det står mellan dessa två alternativ
Alternativ 1
Canon 5D....................15500kr
100-400 L f4.5-5.6 IS....8937kr
24-105 f/4L IS..............6282kr
-----------------------------
..................................30700kr
Alternativ 2
Canon 30D...................6250kr
17-40 f/4 L....................4650kr
..................................19800kr
Det skiljer i stort sett 11,000 mellan alternativen. Tycker ni att det är värt? Specielt med tanke på priserna jag får? Jag älskar verkligen sökaren i 5D'n. Den är riktigt stor och härlig. Sen gillar jag också att leka med skärpedjup osv. Jag vet att objektiven jag nämt där inte direkt är anpassade till just det men det kommer. Dessa objektiven jag valt just nu är det jag har råd med till att börja med och kommer att behöva på min Afrika resa. Sen så är det kanske inte så stor skillnad mellan D70s och 30D?
Sen har jag en fundering till innan jag klipper till. Jag kommer få behöva spara i ungefär två månader till innan jag har råd med allt så det är inte specielt bråttom med valet ännu. Så jag undrar ifall Canon kanske kommer med något nytt snart? Jag har inte följt med i utvecklingen på ca 1 år nu då jag tröttnade på allt med foto att göra där ett tag. Det kanske kommer en 5D mkII? 40D? rykten kanske?
Tack för alla svar
MVH
Dennis Rayburn
Det står mellan dessa två alternativ
Alternativ 1
Canon 5D....................15500kr
24-105 f/4L IS..............6282kr
..................................30700kr
Alternativ 2
Canon 30D...................6250kr
17-40 f/4 L....................4650kr
..................................19800kr
Det skiljer i stort sett 11,000 mellan alternativen. Tycker ni att det är värt? Specielt med tanke på priserna jag får? Jag älskar verkligen sökaren i 5D'n. Den är riktigt stor och härlig. Sen gillar jag också att leka med skärpedjup osv. Jag vet att objektiven jag nämt där inte direkt är anpassade till just det men det kommer. Dessa objektiven jag valt just nu är det jag har råd med till att börja med och kommer att behöva på min Afrika resa. Sen så är det kanske inte så stor skillnad mellan D70s och 30D?
Sen har jag en fundering till innan jag klipper till. Jag kommer få behöva spara i ungefär två månader till innan jag har råd med allt så det är inte specielt bråttom med valet ännu. Så jag undrar ifall Canon kanske kommer med något nytt snart? Jag har inte följt med i utvecklingen på ca 1 år nu då jag tröttnade på allt med foto att göra där ett tag. Det kanske kommer en 5D mkII? 40D? rykten kanske?
Tack för alla svar
MVH
Dennis Rayburn
Senast ändrad: