** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

surftown vs 99kronor.com

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag använder mig av www.99kronor.com s webbhotell för min hemsida. Jag behöver egentligen inga konstigheter, men tyckte när jag skaffade dem att det var ok att växa i utan att det kostar så mycket (99 kronor per år). Dock är jag nu riktigt less på deras extremt dåliga uptime. Visst kan ett webbhotell vara nere ibland, men 99kronor är nere i flera dagar. Klickar ni på deras hemsida nu så är support och helpdesk och sånt nere. Det riktigt roliga är om man går till drift.99kronor.com

Nåja, Nu vill jag byta webbhotell och har kikat på en billig lösning surftown.se Är det någon här som har någon erfarenhet av dem. Som sagt jag är egentligen bara ute efter en billig lösning som har relativt bra uptime. Sidorna kan få vara nere lite då och då, men det ska i alla fall inte gå flera dagar eller som hos 99kronor.com:s fall. Mailar man deras support får man ett mailer-daemon tillbaks.

/ Marcus

Jag använder surftown för min hemsida. Under det (snart året) jag haft min hemsida där har sidan aldrig varit nere men "kontrollpanelen" har varit nere en gång, den gången åtgärdades det efter ungefär 45 minuter. Har inte märkt några andra gånger som det inte fungerat.

Har använt deras support en gång och då fick jag svar och avhjälpande av problemet väldigt snabbt (inom minuter) vet inte om det alltid är så eller om jag hade extrem tur..

Min slutsats är iaf att jag tänker stanna kvar när det är dags att teckna sig för ytterligare ett år.

Hej Marcus!

Jag har min ena sajt www.fredrikarvidsson.com på Surftown. Kan verkligen rekommendera dem! Det är bästa webbhotellet (för det priset) som jag har använt mig av och jag är riktigt kräsen när det gäller webbhotell!

Kontrollpanelen är utmärkt. Du kan själv administrera det mesta där. Du kan till och med radera din domän och lägga till en annan.

Uptimen är bra. Har varit kund där några månader nu och det har aldrig varit några problem. PHP och MySQL- genererade sidor exekveras snabbt.

Du får gott om utrymme och obegränsat med trafik. Just det där "obegränsat med trafik" var jag först lite skeptisk till. Men, har lugnat mig nu på den punkten.

Viruskoll och Spamkoll verkar funka bra också vad gäller e-posten.

PHP kör i safe mode.

Som sagt, Surftown är ett bra val.

Har haft surftown i ca en månad och jag tycker dom verkar proffsiga.
Dom har en bra kontrollpanel och dom flesta funktioner man behöver. Har ingen direkt koll på upptiden dock, men jag har inte märkt av att det skulle vara ner speciellt ofta.

Jag byter nu från B-One eftersom de har safe mode på. Detta gör att vissa script inte vill köras ordentligt bland annat Invision Power Board och vissa andra php-skrivna plattformar.

Kanske är det lite säkrare med safe mode på men vad jag hört från utvecklare så gör det väldigt liten skillnad. Därför ska jag testa boxhosting, så får vi se hur dom är. En polare har sin hemsida där och det funkar klockrent.

Så är du ute efter något billigt så kan du kolla in www.boxhosting.se.

kan passa på och tipsa om www.web10.se väldigt bra för den summan pengar.

99kronor.com är väl så sega för att de har servrarna i USA? Har för mig att både web10 och surftown har sina i danmark.

zippedee skrev:
kan passa på och tipsa om www.web10.se väldigt bra för den summan pengar.

99kronor.com är väl så sega för att de har servrarna i USA? Har för mig att både web10 och surftown har sina i danmark.

Visst är 99kronor.com servrar långsamma. De finns dels i USA plus att dem enbart har 100 Mbit-linor. Men för mig spelar det inte så stor roll utan det jag inte gillar med dem är att deras downtime är så extremt sammanhängande.

/ Marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar