Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Surfplatta till dottern

Produkter
(logga in för att koppla)
Galaxy Tab?

Du är säkert nöjd med den. Men när det kommer till upplösning och PPI så finns det inte mycket och säga.

Galaxy Tab 3 7" har 169 PPI upplösning 1024x600
Galaxy Tab 3 8" har 189 PPI upplösning1280x800

Nexus 7 2:a gen har 323 PPI upplösning 1920x1200 "full hd"

Nexus har en Quadcore och Samsung en Dualcore.

Men smaken är som baken.

Mvh.

Namo...

Det beror på vad du skall ha den till, jag säger ju också att Nexus:en är bra. Läs hela tråden. Däremot så är Galaxy Tab oslagbar i pris och faktiskt helt ok.

/Karl
 
Det beror på vad du skall ha den till, jag säger ju också att Nexus:en är bra. Läs hela tråden. Däremot så är Galaxy Tab oslagbar i pris och faktiskt helt ok.

/Karl

Karl jag har läst hela tråden därför jag skrev som jag gjorde :)

Skrev klart och tydligt att du tycker den är säkert bra. Och det är säkert anledningen till varför du rekomenderade Galaxy Tab.

Själva tråden går ut på att han behöver hjälp med ett köp när han själv har noll koll på plattor så är det viktigt att man lägger till lite teknisk grund för det man rekomenderar.

Och skall jag vara ärlig så tycker jag att Galaxy Tab inte är värd dom pengarna kontra specifikationerna. Min mening och åsikt.

I så fall kan han lika gärna köpa en 7" platta på netonnet för 499:- om bara den skall hålla i 1 år och inte behöva bry sig om uppdateringar m.m

/Namo
 
Ni kan sluta bråka nu pojkar :) Det lär nog bli en Nexus. Om det inte blir två ;) Undrar om det kan dyka upp specialerbjudanden närmare jul...
 
Ni kan sluta bråka nu pojkar :) Det lär nog bli en Nexus. Om det inte blir två ;) Undrar om det kan dyka upp specialerbjudanden närmare jul...

Förmodligen kommer mycket sjunka i pris framåt jul. Paddor av olika slag brukar det dessutom dyka upp erbjudanden med jämna mellanrum.

Hos Android är Nexus oslagbart på många punker, köp två.

/Karl
 
Black Friday är 4:e torsdagen i nov "i USA"

Du kan säkert göra ett klipp på eBay om du har tur.
Tror att denna trend kommer smitta av sig mer och mer. Typ som Halloween.

komplett.se har redan en timer som räknar ner på hemsidan inför Black Friday som är den 28:e nov
Finns säkert mer butiker. Så vi får hålla tummarna. Jag skall också skaffa mig en N7 ;)
 
Jamensedär! Får försöka hålla koll. Om nån ser nåt bra erbjudande får ni gärna rapportera i den här tråden som jag fortsätter bevaka.
 
Att ens androidenhet inte får senaste uppdateringen efter ett år eller några spelar ju mindre roll då det är busenkelt att roota och köra nån ROM baserad på senaste androidversionen. Roota en Nexus gör man ju helt utan förkunskaper på 10 min med t.ex CM Installer. Kör kitkat på stenålderstelefonerna Galaxy Nexus och Galaxy S2.
 
Att ens androidenhet inte får senaste uppdateringen efter ett år eller några spelar ju mindre roll då det är busenkelt att roota och köra nån ROM baserad på senaste androidversionen. Roota en Nexus gör man ju helt utan förkunskaper på 10 min med t.ex CM Installer. Kör kitkat på stenålderstelefonerna Galaxy Nexus och Galaxy S2.

Nja, det är inte helt enkelt med gamla prylar. Min Samsung Galaxy Tab (den första) hittar jag inte nya romkit till längre 4.0 är det senaste jag hittat.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.