Per
Aktiv medlem
Stämmer, och plattor med HC(OS) 3.1 och senare har fullt USB-stöd.
Och eftersom det är Android kan du som med en PC flytta filer fram och tillbaka helt fritt.
Tack för info, HC = "Honeycomb"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer, och plattor med HC(OS) 3.1 och senare har fullt USB-stöd.
Och eftersom det är Android kan du som med en PC flytta filer fram och tillbaka helt fritt.
Tack för info, HC = "Honeycomb"?
Jag undrar hur många av amatörfotograferna i tråden (alla utom 1) som verkligen har så mkt erfarenhet av att visa sina portfolios till kunder på en läsplatta, och vilken skillnad det är mot att visa dem sin print-portfolio...
Ja det stämmer
Det innebär att t.ex. Galaxy Tab 8.9 och 10.1 fixar att man ansluter ett usb-minne eller en extern hårddisk och hanterar innehållet fritt med plattans filhanterare? Måste de vara FAT32-formaterade eller är NTFS också ok?
(Lotta, ursäkta att diskussionen hamnar lite utanför 1500-kr budgeten, en sökning på prisjakt ger en del napp som ryms inom den också)
Vet inte riktigt vem du syftar på här...
Men anledningen till att jag inte väljer en print-portfolio som första val är att det är så pass svårt att hålla uppdaterat. Och det blir dyrt. De kunder jag besöker har såklart olika behov. Det gäller att visa "rätt" bild för rätt kund och att behöva framkalla de specifika bilderna till varenda besök hade varit ohållbart i längden. Därför ser jag digital bildvisning på platta som en jättebra lösning för mig, jag får väl kanske se till att punga upp lite cash anyway. Men bör väl ha lite is i magen och vänta till mellandagarna.
Vill dock slå ett slag för print-portfolios, det ser mycket finare ut. Men funkar inte speciellt bra för mina behov...
/Lotta
Å andra sidan vill du kanske inte ha "tiotusentals" bilder direkt från din hd till din Ipad. Dels för att de inte får plats, dels för att du vill visa upp ett urval. De bilder du vill ha på paddan exporterar du från Lightroom i lagom storlek till en speciell mapp på datorn, och den mappen synkar du med Ipad.Låt säga att du väljer att använda apples egen foto-app, och har en jättefint sorterad katalogstruktur på din dator sedan många år, då har apple valt att förbjuda möjligheten att föra över den katalogstrukturen till sin iPad. Alla tiotusentals foton hamnar huller om buller i en slags root-katalog...
Å andra sidan vill du kanske inte ha "tiotusentals" bilder direkt från din hd till din Ipad. Dels för att de inte får plats, dels för att du vill visa upp ett urval. De bilder du vill ha på paddan exporterar du från Lightroom i lagom storlek till en speciell mapp på datorn, och den mappen synkar du med Ipad.
Jag menade nog de flesta Det verkar alltid bli ett himla detaljtänk och snack om vilka funktioner och inte en apparat har, helt orelaterat till själva ämnet. Oftast från folk som inte verkar ha så himla mkt real world erfarenhet i ämnet i sina inlägg... .
Som vanligt Christer så tar du över alla trådar där du kan göra reklam för Apple och deras produkter. Det börjar bli lite segt och du gör verkligen skäl för din fanboy titel som du har förärat dig genom alla dina poster i diverse trådar. Vid det här laget tror jag nog folk känner till produkten så du behöver inte marknadsföra den ytterligare genom diverse länkar som du har lyckats leta fram på nätet.
Ge människor en chans att själva bestämma vad de vill ha, försök inte tjata dem till att köpa precis vad du har valt. Det ger ett dåligt intryck.
/ Magnus
Det tror jag säkert, fast den här diskussionen handlar om hur Lotta ska hitta något som passar hennes syften.... jag är den sorten som vill tänka och välja arbettsätt själv.
Det tror jag säkert, fast den här diskussionen handlar om hur Lotta ska hitta något som passar hennes syften.
Jäkligt kul idé och snygga, men opraktiska. För de flesta är det nog närmast omöjligt att få plats med den i ett usb-uttag, då måste man ha en förlängningssladd eller usb-hub.... sen hittade jag dessa usb-minnena http://tinyurl.com/6ho8u6v som blir perfekt som "kom ihåg mig" grej...