Annons

superbillig mjukvara över nätet

Produkter
(logga in för att koppla)

Lumalinus

Aktiv medlem
Jag fick ett tips om detta ställe:

http://partisanware.com/index.php

De säljer PS CS för 69$ plus massor av andra program. Haken är att man inte får kartonger och tryckt manual, men i övrigt så har jag svårt att se någon nackdel med detta. Man betalar med kort, och sen får man mejlat en kod med vilken man laddar ner programmen.

nu undrar jag om någon här har testat? Det är lätt att bli misstänksam, eftersom: "om en nyhet är för bra för att vara sann så är den oftast inte det"

/Linus
 
Från deras FAQ

Why is the software so inexpensive?
We offer the software for downloading only, it means that you do not receive a fancy package, a printed manual and license that actually aggregate the largest part of the retail price.


Får man ingen licens, eller är det bara jag som är dålig på engelska?
 
Så här skriver de "We offer the software for downloading only, it means that you do not receive a fancy package, a printed manual and license that actually aggregate the largest part of the retail price".

Alltså får du ingen licens, vilket innbeär att du inte har rätt att använda programmet.
Om du tycker det är OK ändå skulle jag råda dig att ladda ner programmet från DC++ eller någon liknande tjänst. Legalt är det samma sak, men blir ännu billigare.
 
Uppmärksamt av er att notera detta om den till synes frånvarande licensen! Det verkar otroligt fräckt att sälja licenslösa program så öppet. Men många lockas såklart av priset. Även jag såklart, sitter med PS 5.5, och är nyfiken på vad som har hänt med ps de senaste åren.
 
Lumalinus skrev:
Jag fick ett tips om detta ställe:

http://partisanware.com/index.php

De säljer PS CS för 69$ plus massor av andra program. Haken är att man inte får kartonger och tryckt manual, men i övrigt så har jag svårt att se någon nackdel med detta. Man betalar med kort, och sen får man mejlat en kod med vilken man laddar ner programmen.

nu undrar jag om någon här har testat? Det är lätt att bli misstänksam, eftersom: "om en nyhet är för bra för att vara sann så är den oftast inte det"

/Linus

Skulle du köpa en EOS 20D för 1200 kr om du visste den var stulen...?
Tror nog inte det...(?)
 
partisanware.com är också kända för att sprida spam, så man ska nog passa sig för att hamna i deras maillistor...
 
De har fullständigt rätt i att det är billigare att pressa en CD-skiva än att trycka en manual. Nu är det ju inte det man betalar för när man köper ett program utan man betalar för licensen som, just det ja, inte ingick i paketet.

Du ger dem $69 och din epostadress. De förser dig med spam under hela din livstid och ett stulet progam. Låter inte som en bra affär för dig :)

Edit: Angående 20D så kan man visst köpa dem billigare utan manual och kvitto för det är tydligen papperskostnaden som är dominerande när man köper en kamera :)
 
Tack för era kommentarer, anade att det låg en hund begraven. Det blir ingen business med partisanware för mig.
 
"Edit: Angående 20D så kan man visst köpa dem billigare utan manual och kvitto för det är tydligen papperskostnaden som är dominerande när man köper en kamera :)"


Hehe den va fin ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.